انتقاد ۳۰ رسانه افغانستانی از وضعیت دسترسی به اطلاعات

۳۰ رسانه از سراسر افغانستان در نامه ای مشترک از بدتر شدن وضعیت دسترسی به اطلاعات ابراز نگرانی کردند.

انتقاد ۳۰ رسانه افغانستانی از وضعیت دسترسی به اطلاعاتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۰ رسانه از سراسر افغانستان در نامه ای مشترک ضمن ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت دسترسی به اطلاعات اعلام کردند که افغانستان در عرصه دسترسی به اطلاعات در سال‌های اخیر عقبگرد داشته‌است.

در نامه این رسانه‌ها که امروز (سه‌شنبه ۱۵ دلو/ بهمن) در منار آزادی در مرکز شهر کابل خوانده شد آمده‌است: دادگاه عالی، دادستانی کل، اداره تدارکات ملی، وزارت دفاع، وزارت داخله، دفتر رئیس‌جمهور، وزارت خارجه، وزارت صحت عامه، ریاست عمومی امنیت ملی، بانک مرکزی و وزارت مالیه از اداراتی هستند که در زمینه دادن اطلاعات به رسانه‌ها ضعیف عمل کرده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: «باوجود اینکه افغانستان یکی از مرگ‌بارترین کشورها برای خبرنگاران در جهان است. رسانه‌های افغانستان آزادترین رسانه‌ها در منطقه بودند، اما بی‌تفاوتی‌های اخیر و چالش‌های فراراه دسترسی به اطلاعات این دستاورد را با خطر مواجه می‌سازد.»

امضا کنندگان این نامه افزوده اند: «دولت افغانستان با قانون حق دسترسی به اطلاعات و حمایت از رسانه‌های آزاد برخوردی دو پهلو دارد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار