برند Blackberry به پایان راه خود رسید

حساب رسمی توییتر "بلک‌بری موبایل" پایان دوره BlackBerry TCL را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزی تلفن‌های بلک بری دفتر قابل حمل هر تاجر بودند. این گوشی‌ها با داشتن کیبورد خاص خود که در آن زمان کمیاب بود بهترین گزینه برای ارسال ایمیل محسوب می‌شدند. آن زمان گوشی‌های دیگر به خاطر کیبوردهایشان اصلا برای تایپ کردن سریع خوب نبودند. اما پس از ظهور گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها رفته رفته سری بلک بری به فراموشی سپرده شد.

احیا بلک بری در گذشته

این مسئله تا زمانی ادامه پیدا کرد که شرکت چینی TCL Communication حق استفاده از این برند را خریداری و آن را احیا کرد. تلفن‌های جدید این شرکت ترکیبی از اندروید و BlackBerry DNA بودند. این یعنی داشتن یک گوشی که ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته‌ای دارد و برای آن یک مجموعه نرم افزاری که برای متخصصان در نظر گرفته شده است. به دلیل اینکه دنیای تجارت عمدتاً وارد اکوسیستم اپل شده است، تلفن‌های جدید بلک بری نتوانستند تاثیر زیادی در سرنوشت این شرکت بگذارند.


بیشتر بخوانید: ایرادات موجود در قابلیت حالت تاریک واتس‌اپ 


اعلامیه پایان راه بلک بری در توئیتر

از این رو تعجب آور نیست که امروز، حساب رسمی توییتر "بلک‌بری موبایل" پایان دوره BlackBerry TCL را اعلام کرد. با بیانیه ارائه شده، ما مطلع شدیم که حقوق TCL Communication روی نام تجاری بلک بری در تاریخ ۳۱ اوت سال ۲۰۲۰ منقضی می‌شود و بعد از این تاریخ، این شرکت دیگر دستگاه‌های حامل آن نام را به فروش نمی‌رساند.

برند Blackberry به پایان راه خود رسید

صاحبان بلک بری نگران نباشند

با این حال آن دسته از شما که تلفن‌های هوشمند بلک بری دارید نگران نباشید. شرکت TCL تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ (یا در صورت نیاز طبق قوانین محلی) ارائه خدمات به مشتریان و گارانتی را ادامه خواهد داد. ما مطمئن هستیم طرفداران این برند از شنیدن این خبر ناراحت خواهند شد. برای آن‌ها، این امید باقی مانده است که یک تولید کننده دیگر این برند را خریداری کرده و BlackBerry را دوباره زنده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گروه cdi
۲۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام.
ما به دنبال امتیاز بلک بری هستیم.
باحمایت دولت و مردم.
منتظر و امیدوار باشید . . .
آخرین اخبار