انجام نخستین عمل جراحی قلب باز در جهرم

اتاق عمل قلب بیمارستان پیمانیه جهرم راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: برای نخستین بار عمل جراحی باز قلب (بای‌پس قلب) بر روی بیمار مرد ۴۹ ساله در بیمارستان پیمانیه جهرم با موفقیت انجام شد.

رحمانیان، با بیان اینکه از چندی پیش اتاق عمل بیمارستان پیمانیه به امکانات و تجهیزات بروز مجهز و آموزش تخصصی پرسنل آن آغاز شده بود، افزود: این بیمار پس از تشخیص انسداد عروق در مرکز آنژیوگرافی همین بیمارستان و مشاوره با جراح قلب برای انجام عمل جراحی بای پس انتخاب شد.

به گفته او، این عمل حدود سه ساعت طول کشید و هم اکنون حال بیمار رضایت‌بخش و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پیمانیه تحت نظر است.

رحمانیان تصریح کرد: با وجود اتاق عمل با تمام امکانات بروز با بهترین برند‌ها و آی‌سی‌یو مجهز، در کنار بخش آنژیوگرافی، پکیج جراحی قلب کامل شده و بیماران، نیازمند اعزام به دیگر مراکز نخواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: انجام موفقیت‌آمیز این عمل مقدمه‌ای برای راه‌اندازی مرکز بزرگ جراحی قلب به نام " حاج ابوطالبی" است که پس از بهره‌برداری در آینده‌ای نزدیک، جهرم را به یکی از بزرگترین مراکز حراجی قلب در جنوب کشور تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار