لزوم توسعه گردشگری مذهبی در سطح استان اصفهان و شهرستان کاشان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: منطقه مشهد اردهال کاشان با وجود حرم مطهر حضرت علی ابن باقر (ع) یکی از مناطقی است که نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی شهرستان کاشان و استان اصفهان میتواند داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به لزوم توسعه گردشگری مذهبی در سطح استان اصفهان و شهرستان کاشان اظهار داشت: منطقه مشهد اردهال کاشان با وجود حرم مطهر و نورانی حضرت علی ابن باقر (ع) یکی از مناطقی است که نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی شهرستان کاشان و همچنین استان اصفهان میتواند داشته باشد.

او با اشاره به اینکه منطقه مشهد اردهال کاشان به عنوان منطقه نمونه گردشگری مستقل شناسایی شده است، ابراز داشت: با توجه به شخصیت والای این امامزاده واجب التعظیم این منطقه میتواند در کنار جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کاشان مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بهخصوص مسلمانان از کشور‌های همسایه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه محور گردشگری مذهبی و زیارتی حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم، حرم حضرت علی ابن باقر (ع) در منطقه مشهد اردهال کاشان و حرم حضرت آقا علی عباس (ع) در بادرود باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای حضور گردشگرانی که در شهر مقدس قم حضور دارند در مشهد اردهال و بادرود مهیا شود.

او با اشاره به اینکه مهیاسازی محور گردشگری قم، مشهد اردهال و بادرود احتیاج به اعتبارات و همکاری دستگاه‌های ذی ربط دارد، افزود: زمینه سازی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله مراکز اقامتی استاندارد، بهسازی و ایجاد راه‌های مواصلاتی استاندارد و همچنین آگاهی و اطلاع رسانی و ارتقا زیرساخت‌های نرم افزاری از جمله ملزومات برای مهیاسازی این محور گردشگری است که امیدواریم با همکاری مسئولین و همچنین حضور فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی این مهم محقق شود.

اللهیاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره مرمت کاشی‌های گنبد مرقد محتشم کاشانی خاطرنشان کرد: این اثر فرهنگی و ادبی جز موقوفاتی است که دارای هیئت امنا و متولیان خاص خود است و بر این اساس باید اقدامات لازم برای مرمت کاشی‌های گنبد محتشم کاشانی انجام شود و البته مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آماده هرگونه کمک و همکاری است.

او توسعه گردشگری ادبی در کاشان را حلقه‌ای مفقوده در توسعه گردشگری دانست و اذعان داشت: با توجه به مرقد شاعران شهیر اهل بیت علیهم السلام همچون محتشم کاشانی لازم است که گردشگری ادبی در کاشان بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.