آیت الله سبحانی؛

این‌همه تعطیلی صدمات جبران‌ناپذیری بر حوزه‌های علمیه وارد می‌کند

آیت الله سبحانی گفت: تعطیلات را نمی‌توان حذف کرد، اما می‌توان با آموختن و دوره مطالب یاد گرفته‌شده لطمات وارد شده را جبران کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم، با نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص)گفت: بنا بر این روایت، خیر دنیا و آخرت در علم آموزی و شر دنیا و آخرت در جهل و نادانی است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه لفظ علم ۷۷۹ مورد در قرآن کریم تکرار شده است، افزود: اهمیتی که اسلام به علم داده در هیچ مکتبی این اهمیت داده نشده است، علم در حقیقت برای انسان نورانیت و جهل و نادانی برایش تاریکی به دنبال می‌آورد.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات حوزه‌های علمیه عنوان کرد: این‌همه تعطیلی صدمات جبران‌ناپذیری بر حوزه‌های علمیه وارد می‌کند، تعطیلات را نمی‌توان حذف کرد، اما می‌توان با آموختن و دوره مطالب یاد گرفته‌شده لطمات واردشده را جبران کرد.

آیت الله سبحانی علمی را که منجر به عمل‌گرایی باشد مفید و مؤثر عنوان کرد و گفت: انسان اگر به علمی که دارد عمل نکند و فقط برای فخرفروشی آن را بیاموزد فایده‌ای نداشته و همان علم هم از قلبش پاک می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۰۰:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
روزی یک ساعت به ساعت درسیشون اضافه کنید جبران میشه.
آخرین اخبار