۴۱ زندانی غیر عمد از محل نیات خیران آزاد می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: ۴۱ زندانی غیر عمد از محل نیات خیر تا ۲۲ بهمن آزاد می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی صبح پنج شنبه در نشست‌خبری گفت: اوقاف نیت‌های واقفان در حوزه اجتماعی را نیز در بقاع متبرکه پیگیری می‌کند.

او با اشاره به اینکه طرح افق در ۵۰ بقعه خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود، بیان‌کرد: طرح افق به معنای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور ادامه‌داد: در سال جاری پنج مرکز افق در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی کرده‌ایم، ادامه‌داد: تا سال ۱۴۰۰ باید در هر سه سطح بقاع مراکز افق را داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ وقف جدید ثبت شده است، افزود: یکی از نیاز‌های خراسان‌جنوبی در حوزه وقف ایجاد وقف قرآنی است که در این زمینه باید خیرین واقفان همت بیشتری داشته باشند.

او گفت: در طرح آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند در مرحله اول ۱۰ نفر را آزاد کردیم و در مرحله دوم نیز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زمینه آزادسازی ۴۱ زندانی غیر عمد دیگر نیز فراهم می‌شود.

بخشی‌پور اظهار کرد: در طرح مهر تحصیلی در خراسان‌جنوبی از محل نیات واقفان حدود ۲۵۹ دانش‌آموز نیازمند بهره‌مند شدند که برای ما بسیار ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در طرح پیوند آسمانی نیز تعداد ۱۶۹ زوج از کمک‌ها بهره‌مند شدند، بیان‌کرد: همچنین در سال جاری طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه با ۱۷۰ هزار زائر و طرح نشاط معنوی نیز ۳۵ بقعه با ۴۵۰ هزار زائر اجرایی شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار