فشار شدید بر روی اوبر به دلیل مشکلات مالی

شرکت اوبر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیارد دلار خسارت مالی به خود دیده است و قصد دارد تمام آن را از آغاز سه ماه پایانی ۲۰۲۰ جبران کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز پنجشنبه، شرکت اوبر سرانجام صورت‌های مالی سه ماه خود را منتشر کرد که نشانگر افت ارزش ۱.۱ میلیارد دلاری این شرکت بود. این افت ارزش کمی از فصل پیشین شرکت اوبر کمتر بود و یا پیش‌تر از آن که اوبر مبلغی به اندازه ۵.۲ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده بود. در مجموع این شرکت در سال ۲۰۱۹ مبلغی حدود ۸.۵ میلیارد دلار از دست داد. با تمامی این شرایط شرکت اوبر معتقد است تا این مجموعه در سال ۲۰۲۰ بر روی یک شیب تند موفقیت قرار خواهند گرفت.

جزئیات ضررهای این شرکت

از ۱.۱ میلیارد ضرر پیش آمده، اوبر اظهار دارد که ۲۴۳ میلیون دلار این مبلغ صرف جبران خسارات وارد شده به سهام شرکت شده است. اوبر در ابتدای فصل اخیر ۴.۱ میلیارد دلار سرمایه وارد سیستم کار خود کرد که این مبلغ به خسارت رزرو‌های ناخالص، پرداخت ناموفق مشتریان و پرداخت به موقع حقوق کارکنان اختصاص داده شده بود. گقتنی است در مجموع این شرکت ۱۸.۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری کرد که ۱۸ درصد از سال‌های پیشین خود بیشتر بود. این شرکت به دلیل اعتراض سرمایه‌گذاران بسیار زیر بار فشار قرار دارد. لازم به ذکر است دو شرکت اوبر و لیفت که هر دو سال پیش سهام عام خود را برای افراد فراهم کردند، رکورد از دست دادن سرمایه را در چند ماه گذشته در بین شرکت‌های اینترنتی دیگر به دست آورده‌اند.

فشار شدید بر روی اوبر به دلیل مشکلات مالی

همچنین پس از اختصاص دادن سهام خود به سهام عام بیش از پیش ضرر کرده‌اند. در پی این مشکلات شرکت اوبر ناچار شد تا در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج کند. این شرکت همچنین همواره با قوانین بعضی مناطق آمریکا مشکل دارد. به عنوان مثال قانون جدید کالیفورنیا به این شرکت اجازه نمی‌دهد که با رانندگان خود به صورت کاملا جدا و بدون واسطه قرارداد ببندد. گفتنی است که این شرکت مجوز خود را در انگلیس به دلیل " ایرادات متعدد " از دست داد. در گذشته این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد سال ۲۰۲۱ را به عنوان هدف موفقیت خود قرار دهد. این عمل برای جذب سرمایه‌گذاران صورت گرفت. با این حال اخیرا مدیر عامل این شرکت، دارا خسروشاهی، اعلام کرد که مدتی است با درخواست بیشتر از کارکنان خود قصد دارند تا روند سوددهی را به سه ماه پایانی ۲۰۲۰ برسانند.


بیشتر بخوانید: تاکسی هوایی، همکاری نوآورانه و جذاب هیوندای با اوبر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار