رشد و توسعه چشمگیر ورزش مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از رشد و توسعه چشمگیر ورزش استان در امسال خبر داد.

حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه از فجر پارسال تا فجر امسال ورزش استان رشد و توسعه خیلی خوبی داشت،گفت:تقریبا در حوزه سرانه ورزش بر اساس چشم انداز برنامه پنجم ۱/۲ درصد رشد داشتیم و جزء ۴ استان کشور از لحاظ  زیر ساخت هستیم.

او افزود: اعتقاد دارم این زیر ساخت متناسب با شان ورزشکاران و مردم استان نیست که باید با تلاش بیشتر در برنامه ششم این سطح را به ۱/۵ درصد برسانیم.

حسین زادگان گفت:در بحث مدال آوری که یک استان کاملا ورزشی هستیم که سهم بسزایی در میادین آسیایی، بین المللی،جهانی و المپیک داریم که به جرات می‌توانیم ادعا کنیم المپیکی ترین استان کشور هستیم.

او افزود: پارسال تقریبا خودمون رکورد خودمون را شکستیم که ۵۷۰ مدال را ورزشکاران مازندرانی در میادین مختلف بدست آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت:در بحث سازماندهی و ساماندهی هیات‌های ورزشی، تمام رشته‌های ما فعال هستند و با جدیت و تلاش مضاعف کار می‌کنند.

او افزود: ۲۴ مکان ورزشی را پارسال برای بانوان استان افتتاح کردیم و همه اماکن ورزشی را به نحوی سازماندهی کردیم که بانوان چه در روستا و چه در شهر بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

حسین زادگان گفت: ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیمه ورزشی را از پارسال تاکنون سازماندهی کردیم که نشان می‌دهد که رویکرد ورزش و جوانان کاملا ورزشی است.

او افزود:یکهزار و ۶۶۰ باشگاه فرهنگی ورزشی در استان داریم که این هم رشدقابل توجهی داشته است.
 
برنامه های متعدد برای رشد ورزش های همگانی 
 
حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان مازندران  با بیان اینکه در ورزش همگانی هم رشد خیلی خوبی داریم، گفت: برای اینکه بتوانیم بحث فرهنگ سازی را انجام دهیم ایستگاه‌های سلامت محور مانند طرح ملی فجر تا نوروز را راه اندازی کردیم که در همه شهر‌های مازندران این طرح انجام خواهد شد.

او افزود:توسعه ورزش بومی و محلی نیز جزء اهداف ما است و اعتقاد داریم که اگر ورزش در روستا و شهر رشد کند حتما به ورزش قهرمانی ما کمک خواهد کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت:هدف همه این بحث‌ها و طرح‌ها این است که با تزریق شور و نشاط اجتماعی در جامعه سطح سلامتی همه افراد و خانواده را ارتقا بدیم تا مردم بتوانند در سلامت کامل از زندگی خود لذت ببرند.

 حسین زادگان افزود: در دهه فجر امسال یکهزار برنامه را خواهیم داشت که بیشتر این برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و ورزشی و زیر ساخت‌ها است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار