رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

آمادگی شهرک‌های صنعتی قم برای استقرار صنایع روز دنیا

سیجانی گفت:شهرک‌های صنعتی قم با دارا بودن زیرساخت‌های موردنیاز برای پیشرفته‌ترین فعالیت‌های تولیدی، آماده استقرار صنایع مدرن و روز دنیاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از استقرار صنایع پیشرفته و بدون آلایندگی در شهرک‌های صنعتی قم استقبال و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

او افزود: شهرک‌های صنعتی استان به مهمترین بازار‌های مصرف کشور نزدیک هستند و با دارای بودن تمام امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز تولید می‌توانند، فرصت سرمایه‌گذاری مطمئنی را برای فعالان اقتصادی به‌خصوص در بخش صنایع پیشرفته ایجاد کنند.

رییس سازمان صمت ادامه داد: هم‌اکنون نیز واحد‌های صنعتی مدرن و پیشرفته‌ای درشهرک‌های صنعتی قم فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در تولید محصولاتی همچون لوازم‌خانگی، مواد غذایی و صنایع قطعه‌سازی دارند.

سیجانی گفت: بسیاری از محصولات تولیدشده درقم علاوه بر بازار‌های داخلی به بازار‌های بین‌المللی نیز صادر می‌شود و مشتریان منطقه‌ای و جهانی، دیدگاه مثبتی به کالا‌های ساخت قم دارند که این موضوع نیز رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان را در پی داشته است.

او بیان کرد: همچنین در قم، به دلیل وجود دانشگاه صنعتی و تدریس رشته‌های مهندسی درمراکز علمی، نیروی انسانی ماهر و کارشناس در بخش‌های مختلف برای فعالیت در واحد‌های صنعتی پیشرفته که به افراد متخصص نیاز دارند، فراهم است.

رییس سازمان صمت ادامه داد: در راستای راهبرد تقویت تولید ملی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان، استقرار و راه‌اندازی صنایع پیشرفته در قم اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است و به همین دلیل روند استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش با سهولت و حمایت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار