در کنفرانس بین المللی شهید سلیمانی مطرح شد:

فصیحی غزنوی: آمریکا می خواهد روحیه مقاومت را از مسلمانان بردارد

عالم مهاجر افغانستانی تاکید کرد که آمریکا با تهاجم فرهنگی می خواهد روحیه مقاومت را از مسلمانان بردارد.

فصیحی غزنوی: آمریکا می خواهد روحیه مقاومت را از مسلمانان برداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «قربان علی فصیحی غزنوی»، از علمای برجسته مهاجر افغانستانی در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که شب گذشته به میزبانی مهاجرین افغانستانی در مشهد برگزار شده بود به بیان چالش های داخلی و بیرونی مقاومت پرداخت.

وی با بیان اینکه موانع و چالش های مقاوت گاهی بیرونی و گاهی داخلی است گفت: حضور نظامی آمریکا یک راهبرد و یک سیاست در برابر مقاومت است. استکبار جهانی در کشورهای گوناگون اولین کاری که می گند این است که حضور نظامی پیدا کند. این نشان می دهد که حضور نظامی آمریکا قربتا الی الله و برای امنیت مردم نیست.

فصیحی غزنوی بیان داشت: دومین مانع بیرونی در برابر مقاومت، «ترور و تهدید» است. ترور گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم صورت می گیرد؛ آمریکا گاهی از مزدورانش استفاده می کند و گاهی خود به میدان می آید که نمونه نوع دوم آن ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران همرزم آنها است.

وی ادامه داد: رهبر مدبر و شجاع و یاران و برادران همرزم شهید سلیمانی، با شلیک موشک های خود به پایگاه آمریکایی عین الاسد معادلات را به هم ریخت و پس لرزه های این موشک باران ها ادامه خواهد داشت.

این عالم برجسته مهاجر افغانستانی اضافه کرد: تهدید دومین راهبرد آمریکا است؛ همانطور که مشاهده کردیم پس از شهادت سردار سلیمانی آمریکا تهدید کرد که در صورت واکنش ایران، 52 نقطه فرهنگی ایران را می کوبیم.

وی افزود: تهاجم فرهنگی سومین راهبرد آمریکا است و می خواهد روحیه مقاومت را بردارد. همچنین توهین و تحقیر یکی دیگر از راهبردهای استکبار جهانی است که موضوع خطاب کردن عربستان با لفظ «گاو شیرده» را همه به خاطر داریم.

ایشان در بیان موانع و چالش های داخلی که در برابر مقاومت قرار دارد گفت: یکی از موانع داخلی مقاومت، حاکمان مستبد و عیاش است. در اکثر کشورهای اسلامی حاکمان عیاش، مستبد و خونخوار حاکمیت دارد مرز بندی های قومی نیز یکی دیگر از موانع داخلی است و دشمن هم از این شکاف وارد می شود و بهره های سوء را می برد.

قربان علی فصیحی غزنوی تاکید کرد: اختلاف و تفرقه یکی دیگر از موانع داخلی است. استکبار جهانی در تفرقه اندازی نقش اساسی دارد و با مسائل گوناگون از جمله جغرافیا، نژاد و مسائل دیگر در پی اجرای این طرح بر می اید.

وی در پایان اضافه کرد که گناه و معصیت نیز یکی دیگر از چالش های داخلی مقاومت است.

قابل ذکر است که کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت، امنیت جهانی» روز شنبه 19 دلو/ بهمن توسط جمعی از مهاجرین افغانستانی در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار