یکی از علت‌های اصلی منقرض شدن ماموت‌ها کشف شد

به تازگی برخی از دانشمندان اعلام کردند که یکی از علت‌های اصلی انقراض ماموت‌ها وجود ایراد در ژن‌‍ آن‌ها بوده است.

یکی از علت‌ها اصلی منقرض شدن ماموت‌ها کشف شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از قدیمی‌ترین موجودات روی زمین که مدت بسیار زیادی از زمان انقراض آن‌ها می‌گذرد ماموت‌ها هستند. مدت زیادی است که باستان شناسان و دانشمندان در حال بررسی علت انقراض این موجودات هستند و ظاهرا توانشتند در چند روز اخیر به اطلاعات بسیار خوبی از این موجودات دست پیدا کنند. به تازگی خبری در فضای مجایز منتشر شده است که اعلام می‌کند دانشمندان قطعا نخواهند نتوانست به راحتی نسل این موجودات را احیا و دوباره آن‌ها را وارد چرخه طبیعت کنند، اما دانشمندان اکنون می‌توانند توضیح دهند که این موجودات غول پیکر به چه علتی منقرض شده‌اند.

مامو‌ت‌ها گونه‌ای بزرگ از خانواده فیل‌ها و گونه‌ای از پستانداران سرد سیر هستند که حدود ۵ میلیون سال پیش به وجود آمدند. ظاهرا داشنمندان توانسته‌‎‌اند ژن برخی از ماموت‌ها که حدود ۴ هزار سال پیش زندگی می‌کردند را بررسی کنند تا از این طریق بتوانند متوجه علت انقراض آن‌ها شوند. ظاهرا بررسی ژن این موجودات به وسیله کشت و مقایسه ژن آن‌ها در کنار فیل‌های آسیایی انجام شده است.

یکی از علت‌ها اصلی منقرض شدن ماموت‌ها کشف شد

دانشمندان پس از بررسی ژن این موجودات فهمیدند که برخی از ماموت‌ها دارای نقص در سیستم ژنتیکی بدن خود بوده‌اند و این مشکل باعث شده است که در سیستم باروری، عصبی و بویایی آن‌ها اختلال به وجود آید؛ این مشکل تا حدی در ماموت‌ها زیاد بوده که حتی برخی از آن‌ها توانایی بو کردن یک گل را هم نداشتند. به دلیل وجود نقص در سیستم باروری این موجودات، رفته رفته نسل این فیل‌های غول پیکر کاهش یافته و سر انجام نابود شده‌اند.


بیشتر بخوانید: سازنده آیفون به تولید ماسک روی آورد


از طرفی هم نباید گفت که همه ماموت‌ها به دلیل وجود نقص در ژنتیک خود نابود شده‌اند؛ چرا که بسیاری از این موجودات به علت تغییرات آب و هوایی کشته شده‌اند. با این حال هنوز دانشمندان در حال کار روی این گونه‌های جانوری هستند و باید در آینده منتظر انتشار اخباری جدید از سوی دانشمندان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
تكامل يه حقيقت روشنه و هر باهاش مخالفت كنه رسواي خاص و عام ميشه
آخرین اخبار