تولید سالانه ۱۰۰۰ تن محصول آلوئه ورا در گناباد

کارشناس اداره باغبانی و تولیدات گیاهی گفت: گناباد با دارا بودن ۳۲ واحد گلخانه، رتبه نخست کشت آلوئه ورا در خراسان رضوی است.

تولید سالانه ۱۰۰۰ تن محصول آلوئه ورا در گنابادعلی موذنی کارشناس اداره باغبانی و تولیدات گیاهی در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از مجموع ۶۸ واحد گلخانه‌ای فعال گناباد، ۳۲ واحد زیر کشت گیاه آلوئه ورا است که سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن محصول تولید می‌شود.
 
او ادامه داد: حدود ۵ هکتار از گلخانه‌های گناباد زیر کشت گیاه آلوئه ورا است که بیش از ۲۰۰ تن از هر هکتار در سال محصول برداشت می‌شود.
 
کارشناس اداره باغبانی و تولیدات گیاهی گفت: درحال حاضر طرح ۸ واحد گلخانه‌ای در دست اجراست که از این تعداد ۴ طرح مربوط به کشت آلوئه ورا در منطقه کاخک گناباد، روستاهای خیبری، روشناوند، و شهر بیدخت است.
 
مؤذنی با اشاره به جنبه اقتصادی گیاهان دارویی افزود: برخی گیاهان دارویی مثل آلوئه ورا در طول سال برداشت می‌شود که یک اشتغال زایی پایدار محسوب شده و در حال حاضر برای ۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است.
 
او تصریح کرد: گیاه آلوئه ورا سازگار با کم آبی است و کمترین میزان مصرف آب را در محصولات گلخانه‌ای دارد با وجود این بازدهی مناسبی دارد.
 
کارشناس اداره باغبانی و تولیدات گیاهی گفت: گناباد در سطح کشور، از شهرستان‌های پیشرو در تولید گیاهان‌دارویی است و برخی از این گیاهان، مختص گناباد و حومه است.
 
موذنی افزود: در حال حاضر یک واحد فراوری آلوئه ورا در بخش کاخک گناباد مشغول فعالیت است که تنها بخش اندکی از محصولات کشاورزان را فراوری می‌کند.
 
انتهای پیام//ح.ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
سلام چوری می شود با مدیر عامل این مزرعه صحبت کرد