عدم ارائه گزارش جرم باعث فساد می‌شود

مدیر کل بازرسی استان کرمان گفت: عدم نظارت مدیران و عدم ارائه گزارش جرم هم باعث فساد می‌شود لذا اگر جرمی را کشف کردیم اولین وظیفه این است که موضوع را گزارش دهیم .

عدم ارائه گزارش جرم باعث فساد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد آبیار مدیر کل بازرسی استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان با دستور کار برگزاری انتخابات بیان داشت: ما کارمندان دولت وظایف متعددی داریم که یکی از وظایف ما حفظ حقوق بیت‌المال است.

او افزود: عدم استفاده از اموال دولتی باید مد نظر باشد اگر امروز بحث انتخابات را به عنوان امانت در دست ما گذاشتند باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و از آن سو استفاده نکنیم.

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: متأسفانه در انتخابات برخی افراد از خودروی دولتی و وجوه و امکانات بیت‌المال برای تبلیغات برخی کاندیدا‌ها استفاده کرده‌اند.

آبیار تصریح کرد: وجوهی که در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد باید صرف کار‌های مردم شود در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد.

او افزود: مسئولیت نظارتی امر بسیار مهم است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان حق‌الناس نام برده‌اند که اگر در بحث انتخابات اهمال و کوتاهی کنیم و یا خارج از ضوابط اقدامی کنیم حق‌الناس به گردن ما است.

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: عدم نظارت مدیران و عدم ارائه گزارش جرم هم باعث فساد می‌شود لذا اگر جرمی را کشف کردیم اولین وظیفه این است که موضوع را گزارش دهیم و شاید یکی از موارد به وجود آمدن فساد همین عدم گزارش است.

او افزود: اینکه برخی نسبت به زیر مجموعه خود بی تفاوت بوده و نظارت نداریم یک آسیب جدی است و باعث نارضایتی شدید مردم است. مثلاً در شهرداری‌ها گاهی تخلفاتی رخ می‌دهد و موجب نارضایتی ارباب رجوع را فراهم می‌آورد در حال حاضر در سیستم اداری شاهد این هستیم که چه ظلم‌هایی به حق مردم می‌شود و صدایشان به جایی نمی‌رسد بزرگترین مسئولیت ما حفظ آبرو و اعتبار است اگر کوچک‌ترین دست درازی به بیت‌المال شود در همین دنیا باعث از بین رفتن آبرو می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار