ارائه خدمات به بیش از ۷۰۰ نفر از روستاییان مناطق محروم شهداد

سرپرست اردو جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در اردوی منطقه تکاب شهداد کرمان خدمات پزشکی، دندان پزشکی، درمانی و فرهنگی به بیش از ۷۰۰ نفر ساکنان روستا‌های منطقه ارائه شد.

محمدرضا نواده سرپرست اردو جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: با برگزاری اردوی خدمت رسانی به روستا‌های منطقه تکاب بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان در ایام الله دهه فجر خوشبختانه توانستیم به بیش از ۷۰۰ نفر از ساکنان این روستا‌ها خدمت رسانی کنیم.

او افزود: این اردو جهادی به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان و با برنامه ریزی اداره فوق برنامه مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه برگزار شد.

نواده بیان داشت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در راستای برگزاری اردو در مناطق مختلف شهر کرمان در نهایت با جمع بندی انجام شده و وسعت محرومیت منطقه شهداد تصمیم بر این شد که این اردوی دو روزه در منطقه تکاب شهداد برگزار شود.

او تصریح کرد: پس از مکاتبه و هماهنگی‌های لازم با بخشدار، آموزش وپرورش و نیروی انتظامی شهداد و مرکز بهداشت شهرستان، تعداد ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه در قالب تیم‌های خدمات پزشکی، مامایی، پرستاری، دندان پزشکی، بهداشت دهان و دندان، نشاط و فرهنگی و سفیر آموزش سلامت به منطقه اعزام شوند.

نواده گفت: قبل از اعزام، کلاس‌های توجیهی برای دانشجویان ارائه دهنده خدمات ذکر شده برگزار شد.

مسئول اردو خدمت رسانی افزود: دانشجویان عصر چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه پس از اسکان در مدارس شبانه روزی شهید صدوقی و ام البنین شهداد، ضمن شناسایی افراد محروم و اطلاع رسانی گسترده در منطقه تکاب، ساکنان روستا‌های "استحکام" و" شفیع آباد" و روستا‌های اطراف از خدمات این تیم بهره بردند.

او عنوان کرد: در این اردو از پزشکان متخصص، دندانپزشک، مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه، متخصص زنان و مامایی و روانشناس خانواده بهره بردیم.

او بیان داشت: در بخش دندانپزشکی که در قالب چهار گروه دو نفره خدمات ارائه شد ۵۴۶ نفر معاینه دهان ودندان شدند که از این تعداد ۳۶۴ مورد کشیدن دندان، ۹۷ نفر ترمیم و ۴۹ نفر جرم‌گیری انجام شد.

نواده تصریح کرد: حدود ۱۳۵ نفر از ساکنین این مناطق تحت خدمات پرستاری وغربال گری تست قند خون و فشار خون قرار گرفتند و تعداد ۵۸ نفر از افراد نیز توسط پزشک متخصص زنان و مامایی، ۳۶ نفر توسط پزشک عمومی و ۶ نفر توسط روانشناس خانواده ویزیت شدند.

او گفت: در این اردو تعداد ۱۰۰ عدد مسواک و خمیردندان و ۵۰ عدد شامپو پرمترین بر اساس نیاز بین اهالی روستا‌ها توزیع شد و در بخش فرهنگی و نشاط تعداد ۱۰۰ عدد اسباب بازی، وسایل ورزشی و سرگرمی بین کودکان توزیع شد.

او بیان داشت: همچنین آموزش‌های بهداشت دهان و دندان و آموزش سفیر سلامت خانواده با محوریت هپاتیت نیز در این منطقه ارائه شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.