در نهمین روز از دهه فجر:

کارخانه فرآوری عناب خوسف به بهره برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کارخانه فرآوری عناب خوسف با هزینه کرد دو و نیم میلیارد تومان افتتاح شد.

کارخانه فرآوری عناب خوسف به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه کارخانه فرآوری عناب شهرستان خوسف گفت: تمامی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی دارای کارخانه فراوری هستند و تنها محصول با مزیت این استان دارای کارخانه فرآوری نبود که با راه اندازی این واحد، دغدغه کشاورزان عناب کار رفع می‌شود.

 او با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: این کارخانه در قطب تولید عناب به همت یک سرمایه گذار بومی از روستای سیوجان به بهره برداری رسید.

قوسی بیان کرد:راه اندازی کارخانه‌های فرآوری محصولات باارزش خراسان جنوبی سبب رونق کسب و کار و ماندگاری تولید کننده در منطقه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیر کشت عناب در خراسان جنوبی را ۱۰۰هکتار عنوان کرد و بیان کرد: این میزان سطح زیر کشت یک هزار و ۷۰۰تن محصول تولید می‌کند که با راه اندازی این کارخانه، دغدغه کشاورزان رفع شد.

او افزود: تاکنون دو رقم عناب سیوجان و ماژان در خوسف ثبت شده است و این کارخانه عصاره انواع میوه جات، شیره انگور و عناب، شربت عناب، خمیر و پودر عناب را تولید و صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.