کمبود دارویی در هندیجان وجود ندارد/ دشمنان نمی‌توانند خللی در سلامت مردم ایجاد کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: در بازدید از شبکه بهداشت و درمان هندیجان انجام شد، کمبود دارو و مشکل خاصی در این شهرستان مشاهده نشد.

حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بازدید از شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: با قدرت ایستاده ایم و اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها و دشمنی‌های آمریکا و عواملشان خللی در سلامت مردم ایجاد کند.

او بیان داشت: در این بازدید از بخش‌های مختلف ستاد شبکه، بیمارستان شهداء و داروخانه‌های سطح شهر و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بازدید شد و ضمن شناسایی نقاط ضعف، پیشنهادات و حمایت‌های لازم به منظور برطرف نمودن مشکلات و حفظ بهترین شرایط در ۳ حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ارائه گردید.

کمبود دارویی در هندیجان وجود ندارد/ دشمنان نمی‌توانند خللی در سلامت مردم ایجاد کنند

برزگر به برگزاری جلسه‌ای که با حضور پرویز جوانمردی رئیس مرکز بهداشت هندیجان و داود رئیسی جانشین سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: شرایط امروز کشور مانند شرایط جنگی است و همانند شرایط جنگی باید عمل کنیم و هر کمبود و مشکلی وجود داشته باشد، ما به عنوان مسئول موظف هستیم آن مشکل را برطرف کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مسائلی که موجب نرسیدن به موقع انسولین به بعضی از بیماران در شهرستان شده بود، افزود: دست‌هایی وجود دارد که متصل به بیگانه و دشمن هستند و با انگیزه ایجاد نارضایتی در بین جامعه و با هدف قرار دادن مسائل مهم زندگی مردم مانند سلامت و چرخه غذا و دارو در کشور، اقدام به اقدامات خرابکارنه کردند.

کمبود دارویی در هندیجان وجود ندارد/ دشمنان نمی‌توانند خللی در سلامت مردم ایجاد کنند

این مقام مسئول ادامه داد: عده‌ای از عوامل دشمن، با خرید انسولین از داروخانه و حذف دارو، مانع رسیدن دارو به بیماران شدند که با اقدام فوری معاونت غذا و داروی وزارت مطبوع، سیستم یکپارچه توزیع انسولین سریعا راه اندازی شد و انسولین کاملا تحت نظارت سیستمیک و سامانه‌ای و براساس تعداد بیماران به دست آنان برسد، با این اقدام هیچگونه کمبودی برای بیماران دیابتی ایجاد نخواهد شد.

حسین برزگر به وجود قرص در کیک‌ها طی روز‌های اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: وجود قرص در کیک‌ها یکی دیگر از این اقداماتی بود که با پیگیری‌های جدی مشخص شد که نه در سطح تولید و نه در سطح توزیع مشکلی وجود ندارد و این‌ها عده‌ای بودند که شخصا با انجام این کار و تماس و اعلام علنی موضوع قصد اغتشاش داشتند. چرا که در بررسی‌های انجام شده نیز هیچ موردی غیر از همان مورد شکایت شده، شناسایی و تایید نشد.

کمبود دارویی در هندیجان وجود ندارد/ دشمنان نمی‌توانند خللی در سلامت مردم ایجاد کنند

او ضمن تشکر از خدماتی که پرسنل و مدیریت شبکه بهداشت و درمان هندیجان به مردم این شهرستان ارائه می‌دهند گفت: شبکه بهداشت و درمان هندیجان در همه زمینه‌های غذا، دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط مطلوبی قرار گرفته و در بیشتر زمینه‌ها جایگاه خوبی در استان دارد.

برزگر اظهار داشت: اگرچه در بعضی زمینه‌ها مشکلاتی وجود دارد، اما با همکاری یکدیگر این مسائل نیز مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
در شهرستان ایوان قرص فاموتیدین ساخت ایران نایاب شده.من چون دارو میخورم باید حتما فاموتیدین همراش بخورم.3 روزه از شدت سوزش سر معده عذاب میکشم.همه 6 داروخانه را گشتم فقط 1 بسته 40 میلی و 1 بسته 20 میلی گیرم اومد.اونام تموم شد الآن دارم عذاب میکشم