معاون استاندار خبرداد؛

اجتماعی کردن سلامت در استان سمنان با تشکیل مجمع سلامت

حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: تشکیل مجمع سلامت اقدامی مهم در اجتماعی کردن سلامت در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: توسعه پایدار به صورت مستقیم و غیرمستقیم با سلامت جامعه دارای ارتباط متقابل هستند و داشتن جامعه پویا در گرو تامین سلامت جامعه است.

او افزود: تامین سلامت نیروی انسانی لازمه رونق صنعت و تامین امنیت جامعه است و غفلت و کم‌توجهی در سلامت جامعه قابل قبول نیست.

خجسته پور با بیان اینکه هزینه مالی برای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی انسان‌ها نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: ارایه خدمات بهداشتی، پیشگیری و درمان ویترین خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هزینه در بخش پیشگیری سرمایه‌گذاری برای داشتن جامعه سالم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در تامین امنیت و سلامت جامعه فعال باشند و بخش زیادی از هزینه‌ها در پیشگیری و بهداشت صرف شود.

خجسته‌پور یادآور شد: هزینه سلامت بالاست و در هیچ کشوری دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه را متقبل شود و باید خیران تشکل‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه به دولت یاری دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: اهداکننندگان با اهدای اعضای بدن خود خیران سلامت هستند که جان چندین نفر را نجات می‌دهند و یا افرادی که قلم می‌زنند همگی خیران و کمک‌کنندگان در ارتقای سلامت جامعه هستند.

او با اشاره به اهمیت توجه به سلامت در استان سمنان یادآور شد: اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت، تدوین و ابلاغ طرح جامع مقابله با سرطان و توسعه ورزش همگانی از جمله اقدامات استان سمنان در ارتقای سلامت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.