دفاع جبهه النصره از مداخله نظامی ترکیه در سوریه

سرکرده تروریست‌های جبهه النصره در دفاع از مداخله نظامی ترکیه در سوریه مدعی شد تحولات شمال سوریه بر مردم ترکیه اثر خواهد گذاشت و ترکیه برای دفاع از منافعش به این مناطق نیرو می‌فرستد.

ابومحمد الجولانی، سرکرده گروه تروریستی جبهه النصرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ابومحمد الجولانی، سرکرده گروه تروریستی هیئت التحریر الشام (جبهه النصره) در دفاع از مداخله نظامی ترکیه در سوریه مدعی شد که تحولات شمال سوریه از جمله ادلب بر امنیت و منافع آنکارا اثرگذار است.

در بخشی از ویدئویی که بازوی رسانه‌ای این گروه وابسته به القاعده به تازگی منتشر کرده، جولانی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای این گروه در مورد اعزام نظامیان ترکیه‌ای به سوریه همزمان با پیشروی ارتش سوریه در ادلب، گفت: همانطور که می‌دانید ارتش ترکیه از دو سال پیش در این مناطق مراکز دیدبانی دارد. این مراکز مرتبا از سوی نیروهای اشغالگر روسیه و شبه نظامیان رژیم (ارتش سوریه) هدف قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: حمایت آمریکا از تجاوز نظامی ترکیه در سوریه

بمباران مواضع جبهه النصره توسط جنگنده‌های روسیه و سوریه


وی مدعی شد: «بنابراین، ترکیه‌ای‌ها برای پاسخ دادن به این تهاجمات وارد ادلب شدند. از سوی دیگر، مردم ترکیه مستقیما تحت تأثیر این نبرد قرار دارد، چراکه نتیجه منفی این نبرد بر مردم ترکیه اثر خواهد گذاشت. آثار منفی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و حتی نظامی. در نتیجه، آن‌ها مستقیما تحت تأثیر این نبرد قرار دارند، چراکه ادلب در مرز آن‌ها واقع شده است.»

سرکرده جبهه النصره در ادامه با بیان اینکه این منطقه سنی‌نشین و بخشی از امتداد جمعیت سنی میان ترکیه و سوریه است، مدعی می‌شود که ایران با کمک روسیه به دنبال تغییر بافت جمعیتی این مناطق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
061
۱۲:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
اینو نگه چی بگه
آخرین اخبار