در بسته حوادث ۲۸ بهمن بخوانید؛

شناور‌های حامل کالای قاچاق در خوزستان متوقف شدند/سارقان حرفه‌ای اهواز با دستان بسته

مهم‌ترین حوادث امروز، دوشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

کشف کالای قاچاق در آب‌های ساحلی خوزستان

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی موفق شدند روز یکشنبه ۲ محموله کالای قاچاق را در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و توقیف کنند.

او اظهار داشت: ماموران دریابانی در بازرسی از ۲ شناور تجاری که عازم مناطق ساحلی خوزستان بودند، ۳ هزار و ۶۰۰ قوطی کنسرو آناناس،۸۰۰ بطری روغن و ۲ هزار و ۴۰ بطری شربت خارجی را کشف و ضبط کنند.

سردار پاکباز ارزش این ۲محموله کالای خارجی که از یکی از کشور‌های جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بود را ۳.۶ میلیارد ریال عنوان و بیا ن کرد: در این ارتباط ۶ متهم به قاچاق کالا بازداشت و برای آنان پرونده تشکیل شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر تداوم مبارزه فراگیر با پدیده قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.

ماموران دریابانی خوزستان روز شنبه نیز موفق شدند ۲ چتری حامل ۶۰هزار لیتر گازوییل قاچاق را پیش از خروج این سرمایه ملی، در منطقه ساحلی ماهشهر توقیف کنند.

گفته می‌شود واردات یک میلیارد دلار کالای قاچاق، ۱۰۰هزار فرصت شغلی در کشور را از بین می‌برد.

با وجود اینکه ورود کالای قاچاق به کشور در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است، ولی بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز، سالانه ۱۲ تا ۱۴میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

۵ سارق حرفه‌ای در شادگان در بند قانون

سرهنگ اسکندر جماشیانی فرمانده انتظامی شادگان در بیان جزئیات این خبر گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح پاکسازی با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای توسط ماموران پلیس به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در این طرح که با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی با مرجع قضائی در سطح شهرستان شادگان به مرحله اجرا گذاشته شد و ۵ سارق حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ جماشیانی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت منزل اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

واحد‌های صنفی متخلف در ماهشهر پلمپ شدند

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: با هدف اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران پلیس امنیت عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از واحد‌های صنفی بازدید کردند.

او با بیان اینکه در همین راستا ۶ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات مربوطه پلمب شدند، افزود: ساعات فعالیت این واحد‌های صنفی تا ساعت ۱۲ شب هستند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۳۷ سارق و فروشنده موادمخدر در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همچنین فروشندگان مواد مخدر به مدت ۳ روز در شهرستان اهواز به مرحله اجرا درآمد.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی ۳۷ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار ۴ خرده فروش مواد مخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی چند عملیات در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ دالوند با اشاره به اینکه با هدف اجرای این طرح مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۰۶ فقره انواع سرقت در سطح کلانشهر اهواز اعتراف و پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

سارق ادوات کشاورزی و مخابراتی در گتوند با دستان بسته

سرهنگ فتح اله پارسائی فرمانده انتظامی گتوند گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان گتوند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: ماموران پلیس با کار اطلاعاتی سارق مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ پارسایی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به ۳ فقره سرقت ادوات کشاورزی و سیم‌های مخابراتی اعتراف کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار