ممنوعیت نصب آگهی‌های تبلیغاتی روی علائم راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:نباید هیچ گونه تبلیغی روی علائم راهنمایی و رانندگی، بدنه و شیشه‌های خودروها نصب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به ممنوعیت‌های تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: نباید هیچ گونه تبلیغی روی علائم راهنمایی و رانندگی، بدنه و شیشه‌های خودرو‌ها نصب شود.

او افزود: از نامزد‌های انتخاباتی درخواست شده تا نسبت به توجیه ستاد‌های انتخاباتی خود مبنی بر عدم نصب پوستر، اعلامیه و عکس روی علائم راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان موضوعی که در ایام انتخابات در شهر دیده می‌شود، گفت: تابلو‌ها و علائم راهنمایی، رانندگی و ترافیکی چشم راننده هستند و نصب هر گونه تبلیغات بر روی آن‌ها باعث خدشه‌دار شدن چشم و دید راننده می‌شود.

او تصریح کرد: تابلو‌های هدایت مسیر، جان‌پناه و تابلو‌های مهم در پیچ‌ها و تونل‌ها به راننده برای یافتن مسیر کمک می‌کند، ولی در طی روز‌های گذشته شاهد پوشانده شدن تعدادی از این تابلو‌ها با تصاویر و پوستر‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بودیم که به سرعت پاکسازی شدند.

محمدی ادامه داد: روی بدنه و شیشه‌های خودرو‌ها نیز این تبلیغات چسبانده شده و این موضوع هم از نظر قانونی ممنوعیت دارد و در این راستا به همکاران توصیه شده تا در صورت رویت تخلف با آن‌ها برخورد کنند.

او با اشاره به وظایف شهرداری و راهداری در این زمینه، اظهار داشت: در قانون آمده که شهرداری در شهر و راهداری در جاده موظف هستند که نسبت به پاکسازی تبلیغات بر روی جا‌های غیر قانونی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: به نامزد‌های انتخاباتی گوش زد شده تا اخلاق را در تبلیغات زیر سوال نبرند و قانون‌شکنی نکنند.

او افزود: افرادی که اقدام به نصب هر نوع علائم یا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه بکنند طبق مقررات، مرتکبان مبلغ ۳۰۰ هزار ریال اعمال قانون خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: استفاده از بلندگوی منصوب بر روی وسایل نقلیه جهت تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی و تولید صدای ناهنجار و نامتعارف و بوق‌زدن‌های مکرر و غیر ضروری به منزله ایجاد آلودگی صوتی است و لذا ضمن صدور قبض جریمه ۴۰۰ هزار ریالی برای متخلفان در صورتی که رفتار چنین افرادی دارای عنوان مجرمانه دیگری نیز باشد وسایل نقلیه آنان توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.