هیچ گونه کم فروشی فرآورده‌های نفتی در جایگاه ها، وجود ندارد

رئیس بازرسی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس با اشاره به نحوه ارائه فرآورده‌های سوختی در جایگاه ها، گفت: هیچ گونه کم فروشی فرآورده‌های نفتی در جایگاه ها، وجود ندارد.

هیچ گونه کم فروشی فرآورده‌های نفتی در جایگاه ها، وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید یوسف موسوی رئیس بازرسی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس در نشست خبری با اشاره به اینکه زمانی که فرآورده از یک نازل خارج می‌شود و امکان دست کاری در میزان ارائه فرآورده وجود ندارد، گفت: سه پلمب روی نازل وجود دارد که ۲ پلمب روی نازل و یکی دیگر هم در داخل آن قرار دارد که این پلمب ها را نمی‌توان دستکاری کرد چرا که با شماره نصب شده و زمان پلمب و فک آن مشخص است.

رئیس بازرسی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس با یادآوری این مطلب که سه ماهه یکبار نیرو‌های بازرسی به همراه سازمان استاندارد به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه می‌کنند و تمام نازل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نازلی از تنظیم مکانیکی خارج شده باشد، مشکل آن را رفع می‌کنیم به طور استاندارد اگر نازلی از تنظیم خارج شده باشد، در ۲۰ لیتر، نهایت ۱۰ تا ۳۰ سی سی کمتر یا بیشتر سوخت ارائه می‌کند.

او با اشاره به اینکه امکان ندارد ۶۰ لیتر بنزین زده شود و ۴۰ لیتر بنزین بدهد، تاکید کرد: برای تغییر اندازه گیری باید ۲ تا پلمپ باز شود و اگر پلمبی بدون دلیل باز شده باشد، جرائم سنگینی در پی دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه هر سه ماه به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنیم و از تمامی نازل‌ها اندازه گیری می‌شود، افزود: شماره تلفن‌های ۰۹۶۲۷ (تلفن گویا) و ۳۲۲۶۳۳۱۲ پذیرای شکایت‌های مردمی است.

رئیس بازرسی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس با اشاره به اینکه از لحاظ کمی و کنترل کیفی جایگاه‌ها و فرآورده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اظهار کرد: نفت کش قبل از ورود به انبار سوخت، کنترل می‌شود که نفت کش و راننده باید مجوز جداگانه داشته باشند و پس از آن بار برای جایگاه به وی ارائه می‌شود، سپس بار کنترل و در‌های تانکر نفت کش پلمپ می‌شود.

او با اشاره به اینکه زمان ورود و خروج به انبار ثبت می‌شود و نفت کش باید سر زمان مشخص به جایگاه برسد، تاکید کرد: برای جایگاه دار آموزش داده شده و اگر پلمپ دست خورده باشد و یا هرگونه اتفاق دیگری روی داشته باشد، جایگاه دار می‌تواند به بازرسی موارد را اعلام کند.

موسوی با اشاره به اینکه اگر راننده نفت کشی تخلف دست زدن به پلمپ داشته باشد با مجازات‌های مختلفی حتی اخراج از سیستم مواجه می‌شود، افزود: شماره پلمپ‌ها و میزان بار روی بارنامه عنوان می‌شود.

او با اشاره به اینکه ممکن است جایگاه‌های تعاون روستایی که میتر اندازه گیری ندارند، تغییر میزان در توزیع وجود داشته باشد، اما این اتفاق در جایگاه‌های شهر که میتر (اندازه گیر استاندارد پلمپ شده) دارند، روی نمی‌دهد، تاکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که هیچ گونه کم فروشی فرآورده‌های نفتی در جایگاه ها، وجود ندارد.

رئیس بازرسی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس با اشاره به اینکه جایگاه‌هایی که ۲ فرآورده را ارائه می‌کنند، امکان آلودگی وجود داشت که جایگاه دار آن را رفع کرد، افزود: در کلان شهر شیراز بنزین یورو توزیع و بنزین یورو برای نواحی مختلف استان از ماهشهر، بوشهر، سیرجان، اصفهان و یزد تامین می‌شود.

او با اشاره به اینکه بنزین سوپر در جایگاه‌های مختلف شیراز ارائه می‌شود و در شهرستان‌ها هم یک جایگاه برای بنزین سوپر وجود دارد، تاکید کرد: برنامه ریزی شده که به طور مثال ۲ میلیون لیتر بنزین باید به استان فارس تحویل شود که از پالایشگاه‌ها به انبار فارس تحویل می‌شود سپس از آنجا برای جایگاه‌ها توزیع خواهد شد و اینکه می‌گویند یک جایگاه کیفیت بنزین بهتری دارد، صحت ندارد.

موسوی تاکید کرد: از هر ۱۰ هزار لیتر، ۴۵ لیتر حق تبخیر به جایگاه دار ارائه می‌شود.

محمدهادی غلامی مدیر روابط عمومی شرکت فرآورده‌های نفتی استان فارس، نیز گفت: در فارس ۲۷۹ جایگاه دارد و سه هزار و ۵۱۰ نازل دارد و ۵۷ جایگاه در سه ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته اند.

او اظهار کرد: طبق آمار تنها پنج درصد نازل‌ها از تنظیم خارج شده است و در استان به طور میانگین حدود پنج شکایت در هر ماه داریم که از این میزان سه مورد در خصوص شکایت از افراد متصدی جایگاه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار