دبیر هیئت فوتبال کرمان خواستار شد؛

لزوم توجه جدی باشگاه‌ها به بحث استعدادیابی

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان گفت: اصل بحث استعدادیابی جزو وظایف باشگاه هاست و از طریق آنهاست که می‌تواند ریشه گیرد و رشد و نمو پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا دادگر، دبیر هیئت فوتبال استان کرمان در آیین ارزیابی استعدادیابان رده‌های سنی فوتبال استان کرمان که با حضور سرمربیان و استعدادیابان تیم‌های ملی پایه در سالن همایش‌های کاخ انجام شد با اعلام اینکه استعدادیابی از طریق هیئت‌های فوتبال کار صحیحی نیست، گفت: اگر هیئت‌های فوتبال بخواهند در استعدادیابی وارد شوند، نیاز به یک هماهنگی، وحدت رویه و توجیهی از سوی فدراسیون فوتبال هستند، چرا که اصل بحث استعدادیابی از باشگاه‌ها می‌تواند ریشه گیرد و رشد و نمو کند و جزو وظایف آنهاست، منتهی، چون ما در میانه این راه وارد شدیم و وقت کمی داشتیم تلاش خود را در راستای اهدافی که تعریف کردند، داشتیم و تلاش کردیم فعالیت استان را مدیریت کنیم.

 

او با اعلام اینکه اوایل امسال تعدادی از همکاران ما با عنوان استعدادیاب از استان کرمان به فدراسیون معرفی شدند، افزود: برای اولین بار است که این اتفاق در استان کرمان می‌افتد، کار خوبی که در رده‌های ۱۲ تا ۱۴ سال انجام شد و ما تلاش کردیم، استان حداکثر استفاده را در این راستا ببرد.

دادگر تصریح کرد: در همین زمینه، جلسات فشرده‌ای با استعدادیابانمان برگزار کردیم و با توجه به وسعتی که این استان نسبت به کل کشور دارد و دسترسی به استعداد‌ها در سراسر استان در زمان محدود، سخت است، پس با مشورت دوستانمان استان کرمان را به شش منطقه تقسیم کردیم.

 

او منطقه یک را شامل شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه گنج و رودبار، منطقه دو بم، نرماشیر، فهرج و ریگان، منطقه سه بردسیر، سیرجان، رابر، بافت و ارزوئیه، منطقه چهار کرمان و نواحی، منطقه پنج رفسنجان، انار، شهربابک و منطقه شش زرند، راور و کوهبنان دانست.

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان بیان داشت: در منطقه یک در رده‌ی سنی ۱۲ سال، چیزی حدود ۲۰۰ نفر، در رده ۱۴ سال ۲۵۰ نفر، در منطقه دو در رده‌ی ۱۲ سال ۹۰ نفر، و در ۱۴ سال ۱۰۰ نفر، در منطقه سه حدود ۷۰ نفر در رده‌ی ۱۲ سال و ۹۰ نفر در رده‌ی ۱۴ سال، در منطقه چهار در رده‌ی ۱۲ سال ۱۰۰ نفر و در رده‌ی ۱۴ سال ۱۴۰ نفر، در منطقه پنج ۷۰ نفر در رده‌ی ۱۲ سال و ۱۰۰ نفر ۱۴ سال و در منطقه شش ۶۰ نفر در رده‌ی ۱۲ سال و ۹۰ نفر در رده‌ی ۱۴ سال در قالب تمرین و برگزاری رقابت‌هایی که انجام شد، مورد بررسی عملکرد قرار گرفتند.

 

او گفت: به عبارتی ۵۹۰ نفر در رده‌ی ۱۲ سال و ۷۷۰ نفر در رده‌ی ۱۴ سال در شش منطقه‌ی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

دادگر افزود: بعد از مراحل اولیه که طی شد، از منطقه یک تا شش حدود ۱۰۱ نفر در رده‌ی ۱۲ سال به مرکز استان دعوت شدند که مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۳۶ نفر از آن‌ها گزینش شدند.

او بیان داشت: در رده‌ی ۱۴ سال نیز ۱۴۵ نفر معرفی و در پایان ۳۶ نفر انتخاب شدند که فردا با حضور تیم استعدادیابی فدراسیون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

دادگر به حساسیت کار استعدادیابی اشاره و تصریح کرد: کار استعدادیابی اینقدر حساس است که می‌تواند در اثر کوچکترین اشتباهی (چه سهو و چه عمد) زندگی یک کودک را تحت تأثیر قرار دهد.

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان با بیان اینکه فوتبال یک هدف نیست، آن را وسیله‌ای در زندگی برای رشد، تعالی و پیشرفت کودکان عنوان کرد.

دادگر در بخش دیگری از سخنانش استعدادیابان را سرمایه‌ها و چکیده توانایی و پتانسیل استان دانست و خطاب به تیم استعدادیابی فدراسیون فوتبال گفت: با استانی مواجه هستیم که حدود ۵۵ تیم در لیگ‌های مختلف دارد و از سوی دیگر در حوزه بانوان با فعالیت چشمگیری در حوزه فوتبال و فوتسال مواجه است، لذا با توجه به وسعت استان خواهان این هستیم، استعدادیابان بیشتری معرفی کنیم تا بازوان خوبی برای شما در کشور باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.