جذب نیرو در دادگستری کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تصویب رییس قوه قضاییه قرار است ۱۳۵ نفر کارمند در نقاط مختلف کرمان جذب شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست مطبوعاتی امروز خود با موضوع دستاورد‌های سفر اخیر رییس قوه قضاییه گفت: مردم استان کرمان بعد از ۲۰سال شاهد حضور رییس قوه قضاییه به کرمان بودند .

او گفت: این سفر با دو منظور سخنرانی اربعین سردار سلیمانی و دیدار با جانباختگان حادثه تشییع پیکر سردار سلیمانی و دو برنامه دیدار باقضات و کارکنان دادگستری و شورای قضایی با هدف بررسی مشکلات در دادگستری و سازمان‌های تابعه برگزار شد.

رییس کل دادگستری کرمان  با بیان اینکه قبل از سفر تیم تهران برای بررسی‌ها حضور داشتند و در جلسه ای تصمیمات در ابعاد گسترده صورت گرفت، افزود: عملیات اجرایی مصوبات سفر به زودی آغاز می‌شود و تحولی در حل مشکلات دادگستری تحقق می‌یابد.

موحد تصریح کرد: دادگستری استان کرمان در حوزه انسانی مصوب قضایی ۶۹۶ است که ۵۰ درصد فعال هستند و ۵۰ درصد غیر فعال هستند، در حوزه اداری ۲ هزار و ۹۱۶ پست مصوب است که هزار و ۲۶۴ پست فعال و مابقی بلا متصدی هستند و ۴۳ هزار پست‌های دادگستری تصدی دارند.

او به تشریح مهم‌ترین مصوبات سفر رییس قوه قضاییه پرداخت و گفت:  ۱۴ نفر قاضی و به منظور دادرس علی البدل در حوزه‌های مختلف، چون: ماهان، رابر، فاریاب، فردوس، کشکوئیه و شهداد؛ ۵ نفر قاضی ویژه شورا‌های حل و اختلاف در کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و زرند اختصاص یافت.

رییس دادگستری کل استان کرمان رفع نیاز‌های ضروری کار در استان به خصوص در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر قوه قضاییه را از مصوبات این سفر عنوان کرد و بیان داشت: با ارائه راهکار‌های تشویقی، قضات سایر مناطق برای تکمیل و حضور در استان تشویق شوند.

او به مناطق محروم استان پرداخت و گفت: مقرر شد با بررسی معاون اول قوه قضاییه شهرستان‌های شرقی و جنوبی استان مناطق محروم شناخته و قضات و کارکنان از مناطق محروم برخوردار شوند که از این طریق تشویق و جذب آن‌ها فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: با مصوب رییس قوه قضاییه قرار است ۱۳۵ نفر کارمند در  نقاط مختلف کرمان جذب شود.

موحد احداث و یا تکمیل دادسرا‌های عمومی و انقلاب و دادگاه‌های عمومی در مناطق مختلف استان را از دیگر نتایج سفر حجت الاسلام و المسلمین رییسی به کرمان عنوان کرد و گفت: احداث مجتمع قضایی شهید سلیمانی در شهرک الغدیر کرمان، سازماندهی محوطه پارکینگ دادگستری استان کرمان، احداث بایگانی راکد در مرکز کرمان و احداث ۹ واحد منازل سازمانی در مناطق محروم را از مصوبات این سفر عنوان کرد.

او بیان داشت: از محل بودجه‌های عمومی نیز برای توسعه و تکمیل دادسراهاو دادگاه‌های عمومی در نقاط مختلف استان بودجه‌ای اختصاص یافته است.

موحد با بیان اینکه در این سفر حل مشکلات سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه نیز انجام شد، تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای کار‌های عمرانی، تجهیز و تعمیر قوه قضاییه با همکاری استانداری اختصاص یافته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان از تخصیص اعتبارات مختلف برای اقداماتی، چون: تعمیر حوزه‌های ساختمان، تجهیزات و ملزومات اداری، تجهیزات فناوری و اطلاعات، تجهیزات حفاظتی، خرید کولر‌های گازی در شهرستان‌های گرمسیری، خرید خودرو، کمک به صندوق رفاه دادگستری وغیره را از مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به کرمان عنوان کرد.

او از برگزاری سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان تحت عنوان رسانه و عدالت در هفته قوه قضاییه در ۳ بخش: خبر، گزارش و مصاحبه سخن گفت و افزود: سفر قوه قضاییه و دستاورد‌های این سفر در رسانه‌ها نیز در این جشنواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط با نخبگان پرداخت و گفت: قصد داریم اولین استان، برای ارتباط با نخبگان رسانه‌ای باشیم که بعد از دستورالعمل رییس قوه قضاییه، جلسات و مشاوره‌ها را پیگیری می‌کنیم.

موحد از راه اندازی خبرگزاری میزان در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: رییس قوه قضاییه از تاسیس اولین نمایندگی خبرگزاری میزان در استان کرمان سخن گفته است.

او افزود: نمایندگی خبرگزاری میزان در استان ابتدا کار خود را در زمینه حقوقی و قضایی آغاز می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.