وزیر نفت:

همکاری دانشگاه‌ها باید با صنعت نفت گسترش پیدا کند

زنگنه گفت: ارتباط بخش بالادستی صنعت نفت با دانشگاه‌ها خوب است و توانسته‌اند یکدیگر را به خوبی بپذیرند؛ البته این رابطه و همبستگی باید در بخش عمل نیز اجرا شود.

همکاری دانشگاه‌ها باید با صنعت نفت گسترش پیدا کندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست مشترک این وزارتخانه با رؤسای دانشگاه‌های طرف قرارداد صنعت نفت در حوزه انستیتوهای تحقیقاتی پایین دست دانشگاه‌ها، گفت: ارتباط بخش بالادستی صنعت نفت با دانشگاه‌ها خوب است و توانسته‌اند یکدیگر را به خوبی بپذیرند؛ البته این رابطه و همبستگی باید در بخش عمل نیز اجرا شود.

وزیر نفت با بیان اینکه همکاری و تفاهم‌های بین صنعت نفت و دانشگاه‌ها با هدف بالا بردن توان کشور است تصریح کرد: قراردادهایی که بین دانشگاه‌ها و صنعت نفت امضا شده و برای دسترسی به تکنولوژی فرایندی است.

زنگنه بیان کرد: ابتدا بخش گاز، سپس بخش پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بعد از آن صنعت پتروشیمی و دانشگاه‌ها بدون رودربایستی به طرح مشکلات خود می‌پردازند. امکان تأخیر انداختن این نشست به دلیل شیوع کرونا وجود داشت اما از آنجایی که برخی دوستان در تهران مسافر هستند چنین اقدامی نکردیم.

وزیر نفت در ادامه در خصوص انستیتوهای تحقیقاتی پایین دست گفت: حدود یک ماه پیش طرح‌های بالادستی صنعت نفت با حضور رؤسای دانشگاه‌ها بررسی شد و امیدواریم آثار تصمیم‌های گرفته شده در آن نشست، به‌زودی مشخص شود.

وی در این نشست از انستیتوهای تحقیقاتی خواست با ارائه عملکرد، مشکلات خود را صریح بیان کنند.

این نشست که رؤسای دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در آن حضور دارند، هم اکنون در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، اسفندماه ۱۳۹۵، ۱۲ قرارداد پژوهشی در حوزه پایین‌دستی صنعت نفت امضا شد که چهار قرارداد میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دانشگاه‌های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پنج قرارداد میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با دانشگاه‌های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان و همچنین سه قرارداد میان شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکار دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت بوده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.