کشفیات اشیا تاریخی از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ درصد افزایش داشته است

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه از افزایش ۱۶ درصدی کشفیات اشیا تاریخی در استان طی یازده ماهه امسال خبر داد.

 اشیا تاریخی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۲۰۰ قلم شی تاریخی در استان کشف و ضبط شد، بیان کرد: از این تعداد ۱۳۸ قلم اصلی و ۶۲ قلم نیز تقلبی بوده است این میزان کشفیات به نسبت مشابه سال قبل رشدی ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه درخصوص اشیاء تقلبی کشف هم گفت: برابر قانون به همان میزانی که برای اشیاء اصلی جرم در نظر گرفته می‌شود، برای اشیاء تقلبی نیز جرم مد نظر خواهد بود، چرا که این اشیاء به قصد کلاهبرداری از روی نمونه اصلی ساخته شده‌اند.

او  به انجام بیش از ۱۸ مورد حفاری غیرمجاز به منظور کشف اشیا تاریخی در استان هم اشاره کرد و افزود: در این راستا ۲۱ نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده آن‌ها را به مراجع قضایی استان تحویل دادیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان و جلوگیری از تخریب آن‌ها توسط سودجویان، بصورت ۲۴ ساعته گشت‌هایی را در سطح استان فعال داریم، اما از ظرفیت انجمن‌های میراثی، دهیاران، انجمن‌های مردم نهاد، بسیج و نیروی انتظامی هم در این زمینه استفاده می‌کنیم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار