در پی اعتراض کارگران پالایشگاه نفت در شهر “ژانائوزن” در غرب جمهوری قزاقستان که در جریان آن ده تن کشته شدند، رئیس جمهور این کشور روز شنبه طی فرمانی در این شهر شرایط اضطراری اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، به نقل از یورونیوز، در پی اعتراض کارگران پالایشگاه نفت در شهر “ژانائوزن” در غرب جمهوری قزاقستان، که از روز جمعه آغاز شد و در جریان آن ده تن کشته شدند، نور سلطان نظربایف رئیس جمهور این کشور روز شنبه طی فرمانی در این شهر شرایط اضطراری اعلام کرد.

یک شاهد درگیری ها در مورد متهم کردن معترضان به تخریب شهر می گوید: آنها مردم معمولی هستند. چه کسی جنگ را شروع کرده؟ مقامات هستند که هفت ماه است کارگران را سرکوب می کنند. آنها هستند که مردم بی دفاع را که چیزی در زندگی ندارند به گلوله بسته اند.

درگیری های روز جمعه که مصادف با بیستمین سالگرد استقلال قزاقستان بود، در پی اعتراض کارگران صنعت نفت به عدم پرداخت شش ماه حقوق و اخراج بسیاری از آنها رخ داد.

بنا به فرمان نظربایف که در وب سایت ریاست جمهوری منتشر شده، در شهر “ژانائوزن” به مدت بیست روز یعنی تا پنجم ژانویه مقررات منع رفت و آمد برقرار و تمام راه های ورود و خروج شهر بسته خواهد بود.

شهر ژانائوزن که حدود نود هزار نفر جمعیت دارد، در یکصد و پنجاه کیلومتری شمال شرقی دریای خزر واقع است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار