سرمایه گذاری ۷.۵ میلیارد تومانی در حوزه ICT کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ازسرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال در حوزه ICT در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: این استارتاپ‌ها امسال در حوزه‌های گیم، انیمیشن و برنامه‌نویسی سرمایه‌گذاری و برای ۱۰۸ نفر اشتغال ایجاد کردند.

او با بیان اینکه ۴۲ نفر از افراد شاغل در این استارتاپ‌ها بیمه و مابقی فاقد بیمه هستند، اضافه کرد: این نهادها از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون محصولات قابل توجهی به بازار فروش عرضه کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: امسال با همکاری دانشکده پست و مخابرات ایران ۷۰ دوره آموزش مهارت در راستای طرح تکاپو در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد.

سعیدی بر تلاش برای ارتقا علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و یادآور شد: در این دوره‌ها ۹۲۶ نفر در قالب  ۱۲ هزار و ۶۹۶ نفر - ساعت در زمینه کارآفرینی، برنامه نویسی، تولید اپلیکیشن و گیم آموزش دیدند.

او با بیان اینکه برای اجرای این دوره آموزشی پنج میلیارد ریال به پارک علم و فناوری تخصیص یافت، تاکید کرد: امسال همچنین در حوزه بازاریابی دیجیتال دوره آموزشی برگزار شد که ۱۲۰ نفر در آن شرکت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.