سردار عراقی زاده خبر داد؛

تعویق ۲ ماهه اعزام مشمولان سربازی در پی شیوع بیماری کرونا

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، اعزام مشمولان سربازی تا ۲ ماه به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح گفت: اعزام مشمولان سربازی تا دو ماه به تعویق افتاده و ابلاغ شده است تا تمام دوره‌های آموزشی سربازان به مدت حداقل دو ماه متوقف شود؛ یعنی مشمولان خدمت سربازی که قرار بود در روز‌های آینده برای گذراندن دوره‌های آموزشی به پادگان‌های مربوطه اعزام شوند، اعزام آن‌ها تا اول اردیبهشت سال ۹۹ به تعویق افتاده است؛ اما آن‌هایی که چند روزی بیشتر به اتمام دوره‌های آموزشی آن‌ها باقی نمانده، تا اتمام دوره آموزشی البته با رعایت تمام نکات بهداشتی، در پادگان‌ها باقی می‌مانند.

سردار عراقی زاده تصریح کرد: یگان‌هایی هم که باید در محل مأموریت خود حضور داشته باشند، حضور آن‌ها در محل‌های خدمت ادامه خواهد داشت؛ چون برقراری امنیت کشور تعطیل‌بردار نیست.

وی افزود: همچنین بخشی از دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح نیز هفته گذشته تعطیل شدند و بخش دیگری که هنوز تعطیل نشده‌اند، درباره وضعیت آن‌ها طی روز‌های آینده در قرارگاه مقابله با ویروس کرونا ستاد کل نیرو‌های مسلح تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح تصریح کرد: به رده‌های تابعه نیرو‌های مسلح ابلاغ شده است تا افرادی که دارای بیمار‌ی زمینه‌ای هستند، مثل جانبازان شیمیایی و بیماران قلبی و عروقی که در نیرو‌های مسلح حضور دارند، از حضور در محل کار خودداری کنند و به مرخصی بروند؛ البته این مرخصی جزء مرخصی‌های استحقاقی سالیانه آن‌ها منظور نمی‌شود.

آمادگی ۵۸ بیمارستان نیرو‌های مسلح برای مقابله با کرونا

سردار عراقی‌زاده گفت: ویروس‌ها یا عوامل بیولوژیک همواره در طول تاریخ وجود داشته اند و با انسان زندگی کرده‌اند که گاهی این زندگی، همزیستی مسالمت‌آمیز بوده و گاهی هم بواسطه ذات‌شان دچار جهش‌هایی شدند و به اشکال بیماری‌زا و خارج از کنترل تبدیل شدند که این هم موضوعی طبیعی است؛ لذا این موضوع جدیدی نیست و بار‌ها تکرار شده است.

سردار عراقی زاده گفت: بنابراین ویروس کرونا شکل جدیدی از ویروسی است که در گذشته وجود داشته و اکنون با مشخصات جدید ژنتیکی خودش را نشان داده است؛ این ویروس تاکنون در بیش از ۴۰ کشور افرادی را مبتلا کرده که ایران هم یکی از همین کشور‌هاست.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح گفت: بر این اساس، بدون اینکه ترس و واهمه‌ای از کرونا داشته باشیم، باید آمادگی‌های خود را در برابر این ویروس افزایش دهیم تا بتوانیم با کنترل ویروس، با آن مقابله کنیم و این هم موضوعی است که قطعاً می‌توانیم انجام دهیم؛ زیرا کرونا خطرناک‌تر از سایر ویروس‌ها نیست و با توجه به اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس آنفلونزای «N ۱ H ۱» به مراتب بیشتر از ویروس کروناست، معتقدم باید با درایت و تدبیر و آرامش و در عین حال محکم و مطمئن با این ویروس برخورد کرد و اقدامات پیشگیرانه را انجام داد تا بر این ویروس فایق آییم.

سردار عراقی زاده درباره اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح برای پیشگیری و مقابله با این ویروس چه اقداماتی را انجام داده است؟ گفت: اولین کاری که انجام دادیم، تشکیل قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در سطح ستاد کل نیرو‌های مسلح و تمام سازمان‌ها و نیرو‌های تابعه بود؛ بدین‌صورت که در سازمان‌ها معاون هماهنگ‌کننده یا جانشین رئیس سازمان، رئیس قرارگاه در مجموعه تحت فرماندهی و مدیریتی خود هستند و معاونان بهداشت و درمان در سازمان یا نیرو نیز دبیر قرارگاه هستند؛ بدین‌ترتیب این قرارگاه در سطح ستاد کل نیرو‌های مسلح به ریاست سردار «عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده است.

وی افزود:​ من هم به عنوان معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و نماینده ستاد کل به عنوان عضو ثابت در تمام جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت بهداشت حضور داشتم که در آن جلسات اعلام کردیم که در تمامی بخش‌ها اعم از بهداشت، درمان و حتی پشتیبانی عمومی نیرو‌های مسلح آماده ارائه هر کمکی هستیم. این استراتژی از سوی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر حمایت همه‌جانبه از بخش کشوری بهداشت و درمان در موضوع مورد اشاره اتخاذ شده است.

سردار عراقی زاده درباره محور‌های همکاری با بخش کشوری بهداشت و درمان تصریح کرد: این محور‌ها در چهار بخش در اختیار قرار دادن ۵۸ بیمارستان شهری نیرو‌های مسلح، در اختیار گذاشتن ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی یا سیار، ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری مانند ضدعفونی کردن محیط با استفاده از خودرو‌هایی که برای چنین مواردی پیش‌بینی شده و کمک به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز تخصصی و غیر تخصصی تعیین شده است.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح گفت:​ برای مقابله و پیشگیری، دستورالعمل خاصی به مراکز آموزشی، پادگان‌ها و ستاد‌ها حدود شش دستورالعمل به امضای سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ کردیم تا چگونه محیط را برای پرسنل نیرو‌های مسلح، ایمن کنند.

وی گفت: در این رابطه تاکنون تعدادی از بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، شامل بیمارستان‌های علی بن ابی طالب (ع) سپاه قم، قائم (عج) نیروی دریایی سپاه در بوشهر، بعثت نیرو‌ی هوایی ارتش در تهران، هاجر نیروی زمینی ارتش در تهران، ولی عصر (عج) ارتش در رشت هستند؛ علاوه بر این، یک دستگاه سی تی اسکن سیار نیروی زمینی سپاه نیز در بیمارستان یافت‌آباد برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا مستقر شده است.

سردار عراقی زاده افزود: هر چند بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح تا ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا را پذیرش کرده‌اند، اما به صورت رسمی بیماری از سوی قرارگاه کشوری مقابله با کرونا به این بیمارستان‌ها اعزام نشده است؛ این در حالی است که امکان افزایش تعداد بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح برای موضوع یاد شده در صورت درخواست وزارت بهداشت وجود دارد.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح اعلام کرد: همچنین بسیج جامعه پزشکی هم تاکنون ۸۰ نیروی متخصص را که بیشتر پزشکان عمومی هستند به ستاد مقابله با کرونا استان تهران معرفی کرده است؛ علاوه بر این، سپاه قدس استان گیلان ۱۰۰ نفر نیروی غیر تخصصی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده و همزمان واحد‌های رفع آلودگی نیرو‌های مسلح که به اصطلاح سم‌پاشی‌های محیطی انجام می‌دهند در قم و رشت فعالیت خود را از شنبه دهم اسفند آغاز کردند.

خط تولید کیت تشخیص این ویروس هم با کمک وزارت دفاع و با تأیید انستیتو پاستور راه‌اندازی شده است که کمک بسیار زیادی در راه تشخیص ویروس کرونا خواهد بود.

سردار عراقی زاده گفت: تمام فعالیت‌هایی که در این رابطه از سوی نیرو‌های مسلح صورت می‌گیرد، با نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود؛ چون بعضاً نمایندگان و مسئولان محلی با نیرو‌های مسلح در استان‌ها تماس می‌گیرند و تقاضای ارائه خدمات دارند؛ لذا برای اینکه مشکلی در ارائه خدمات به بیماران به‌وجود نیاید، تمام این درخواست‌ها را به سمت وزارت بهداشت سوق می‌دهیم تا ارائه خدمات با نظر آن‌ها باشد. بنابر این، هر تقاضایی که به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به نیرو‌های مسلح اعلام شود، مبنای فعالیت خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا آزمایشگاه‌های نیرو‌های مسلح امکان تشخیص ویروس کرونا را دارندهم گفت: تشخیص این ویروس تا پیش از این تنها در دو آزمایشگاه انستیتو پاستور و دانشگاه تهران صورت می‌گرفت، اما اکنون ۲۲ آزمایشگاه در سطح کشور می‌توانند این آزمایش را انجام دهند که از این تعداد دو آزمایشگاه برای نیرو‌های مسلح است؛ یعنی آزمایشگاه‌های دو دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) سپاه و ارتش امکان تشخیص این ویروس را دارند.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح کمک مالی را به بیمارستان‌های پذیرش کننده چنین بیمارانی ارائه کرده است تا این بیمارستان‌ها بتوانند نیاز‌های اولیه خود را تأمین کنند؛ علاوه بر این، از سوی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز مبلغی برای تأمین نیاز‌های اولیه پیشگیری از ابتلا به این ویروس مانند محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک به وزارت دفاع اختصاص داده است که ۵۰ درصد اقلام مورد نیاز تأمین شده است و مابقی هم در روز‌های آینده تأمین خواهد شد؛ این اقلام قرار است بین سازمان‌ها و مراکز تابعه نیرو‌های مسلح توزیع شود.

وی افزود: مجموعه نیرو‌های مسلح این آمادگی را دارند چنانچه از سوی وزارت بهداشت درخواستی مبنی بر احداث چنین بیمارستانی ارائه شود، در کمتر از ۲۴ ساعت آن را عملی سازند که تاکنون چنین درخواستی اعلام نشده است. اگر چنین درخواستی ارائه شود، آمادگی داریم دو بیمارستان صحرایی مجهز در استان‌های قم و گیلان که تعداد مبتلایان به این بیماری زیاد است، احداث کنیم؛ چون آن‌ها الویت‌ها و نیاز‌ها را بهتر تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام
طرح پیام اوری بهداشت متوقف شده است؟!
میشه راهنمایی کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ببخشید اعزام مابرج ۱۲بود بخاطر کرونا افتادیم برج ۲جز خدمتمون حساب میشه یان
Iran (Islamic Republic of)
سهیل کرگانرودی
۱۱:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام من الان 1مرداد 99 اعزام هستم من می رم سربازی یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۴:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
رفتم پست کنم پلیس +10 میگه ظرفیت پره تا 4/3 نمیتونی بری
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۲:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید سربازم ۱۹بهمن حضورش بوده برا اموزشی رفت ک خودشون گفتن ۱۲روزبرید مرخصی دوباره رفت ۴۸ساعت بود گفتن بخاطر کرونا برگردید ک ۳۱فروردین رفت الان اکثر سربازایی ک ۱۹بهمن حضورشون بوده ترخیص شدن اما اون خبری نیست تکلیف چیه کی ترخیص میشن؟میشه کمکم کنید نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
یعنی چی اخه باید از قبل عید سرباز هارو می فرستادن سرباز ها نباید از کرونا بترسن ما امیدمون به سرباز ها باید هر جور شده برن تا از مرز و بوم این کشور برای ناموس و شرف خدمت کنن اگر بخواد سرباز ها نرن دشمن سواستفاده می کنه ما زن داریم دختر داریم باید برای زنای وطنمون امنیت کامل تامین کنیم ایشالا از همین اردیبهشت همرو اعزام کنن در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۱:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
نظرت خیلی خنده دارع
Iran (Islamic Republic of)
Gholamreza
۲۰:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
آقا تکليف اعزاميا اول ارديبهشت99 چيه چرا کسي پاسخگو نيست چرا هنوز محل آموزشمون مشخص نشده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام.اعزامی های اول اردیبهشت تکلیفشون چیه؟چرا وضعیتو مشخص نمیکنن ادم ب زندگیش برسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۲۲:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
طی پیامک قبلی زمان اعزام به 3 اردیبهشت افتاده
آیا بخاطر کرونا امکان تمدید مجدد وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۳:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام الان تو این دوران کرونا میشه برم دفترچه خدمت رو پلیس +۱۰پست کنم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
z
۰۰:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من باید تا آروم شدن اوضاع و بهتر شدن این وضعیت از رفتن سربازا به پادگان خودداری بشه و بهشون مرخصی بدن..چون اونجا حتی یک نفر مبتلا به ویروس کرونا بشه به بقیه هم انتقال پیدا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد حاجی نجفی
۲۰:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مشمولانی که برگه اعزام یک اردیبهشت دارند تکلیفشان چیست؟ آیا تعویق می خورد ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
احتمال زیاد افرادی که اعزامشون اردیبهشت باشه به تعویق میوفته و تیرماه اعزام میشن چون وضعیت بیماری هنوز قرمزه پس مطمئنا اعزام عقب میوفته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من اعزامی 4اسفند ماه بودم اموزشی چند وقت بودیم با شیوع کرونا بعد مرخصی دادند تا 15 فروردین الان بهم گفتند یگان باید برم تربت حیدریه البته من ساکن تهران هستم باتوجه به نبود اتوبوس حتی با ماشین شخصی هم نمیشه برم .راهنمایی بفرمایید باتوجه به بیماری و مسافت زیاد حدود12 ساعت راه است چگونه برویم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید پسرم قبل عید به مرخصی امدومیخواست بره راه بسته شدند ماشینها بخاطر کرونا حرکت نمی کردن به طرف قم ایا پسرم غیبت میخورد ممنون از پاسخ شما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
بله اضافه خدمت میخوره اما به احتمالا خیلی زیاد کسانی که اضافه خدمت دارنو دوباره میبخشن به زودی
Brazil
F_D
۱۸:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
سوالی دارم از دوستان خواهش میکنم پاسخ بدهید
همسر من ۹۸/۱۱/۱۹ اعزام شدن به سربازی و رفتن در این حین که که بیماری کرونا هنوز شیوع نکرده بود چن روزی مرخصی گرفتن و دوباره برگشتن ولی دیگه ازونجا تا همین امروز که ۱۴ فروردین باشه مرخصی بهشون ندادن . خواستم ببینم چطوریاس احتمال داره که تا اردیبهشت بهشون مرخصی ندن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۱:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام . من دوره آموزشیم تمام شده و باید در تاریخ 99.01.16
حضور بزنم چطوره الان باید برم با این وضعیت بیماری
و کل راه ها بستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام منم اعزامی اردیبهشتماه هستم خبری نشده که عقب افتاده یا باید بریم کسی چیزی نمیدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما اعزامی 1 اسفند بودیم که 4م گفتن بیاید سپاه، بعد تا 18 اسفند و بعدش تا 15 فروردین بخاطر شیوع کرونا مرخصی دادند. گروه پزشکی هم هستیم. اول خب تکلیف مارو مشخص کنند . بعد گروههای پزشکی ماههای بعد رو فراخوان بزنند. خواهش میکنم پیگیری کنید ما این وسط جا موندیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
لطفا به فکر سربازها هم باشید!!!!
لااقل آنهایی که هنوز اعزام نشده اند را تاریخ اعزامشان از اردیبهشت به شهریور تمدید کنید تا ویروس کاملا نابود شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام سربازانی که مرخصی انها تمام شده وبه علت بسته شدن ترمینالها وراهها نمیتوانند برگردن تکلیف اونها چه میشودودر ضمن خودمون هم با ماشین شخصی نمیتونیم اونارا ببریم.چون راهمون دوره وبهمون گیرمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام لطفا این موضوعو پیگیری کنید چون برای خیلیا مهمه هممون بلاتکلیف موندیم این وسط
من اعزامم 1 اردیبهشت 99 الان تکلیفم چیه؟ همون تاریخ باید برم؟ یا اینکه میوفته 1 تیر 99؟
Iran (Islamic Republic of)
سروش فردوسی
۲۰:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
اموزش تمام شده وتاریخ ٩/1/1399
معرفی به یگان سیستان بلوچستان را دارم در مرزبانی
اکنون که ترمینال شهرمشهد تعطیل است تا پانزدهم تکلیف چیست
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد ادیب مهر
۱۶:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من دو تا سوال دارم
اول: تاریخ اعزام من 12/19 بود و به خاطر کرونا تعلیق خورد میخام بدونم این بیکاری جز خدمت محسوب میشه یا نه ؟
دوم : ممکنه به خاطر کرونا دوره یگان خدمت رو شهر خودمون بیفتیم ؟
ممنونم ازتون
France
مصطفی
۲۱:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام
اقا ما اعزامی بهمن بودیم ۱۸ روز رفتیم تعطیلمون کردن تا ۱۵ عید مرخصی دادن اموزشی هستیم اولا که این مرخصیا از یگانمون کم‌میشه چون رفتیم تو اموزشی بودیم یا نه و اینکه اموزشیا چطوری میشه تجدید میشیم تمدید میشیم مرخصیا تا کیه کسی چیزی میدونه بگه ما بی خبریم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۴:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام من برج 98.11دفترچه پست کردم که اسفندماه اعزام بشم وبه خاطرویروس کرونابه تعویق افتادکی بایداعزام بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
من سرباز سپاه هستم الان مرخصي بودم گفتن بايد برم يگان خدمتيم هم زاهدان هست اخه چرا بفکر سرباز نيستن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام من یک اسفند اعزامم بود افتادم ۴ اسفند ی روز رفتم پادگان ب خاطرکرونا فرستادنمون رفتیم تا ۲۰ اسفند مرخصی دادن بعد از ما هم ب تعویق اقتاده تا اردیبهشت یا ن؟؟در ضمن ما برگه اعضاممون ثبت شد روز اول و برگه مرخصی گرفتیم ..کسی میدونه راهنمایی کنه مرسی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
آیا جان سرباز مهم نیست که به سرباز در پادگان مرخصی داده نمیشود و یا با مبتلا شدن سرباز امکان انتقال بیماری وجود ندارد در این زمان حساس که دنیا برای مقابله با این ویروس دستبکار شده حضور سرباز در پادگان به جز افزایش قربانی چه سودی میتواند داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
اهو
۰۶:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
داداش مظلوم منم رفته نمیذارن بیاد شهرمون به خاطر کرونا ..اونم ناراحته
Iran (Islamic Republic of)
شیخی
۱۹:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام زمان اعزامیان سپاهی ها کی هست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اینجوری خیلی بدشد پسرم ازاین موضوع اعصابش داغون چوم دوماه دیگه خیلیی دیره وبابرنامه ریزی دفترچه پست کرده بود..لطفاتجدیدنظرکنید..شایدتایک سال دیگه کرونا ازبین نره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۲:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام
اعزامی 4اسفند چی میشن میفتن برا اردبیهشت جز خدمتشون حساب میشه یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
این سوال منم هست ولی هرجا تماس می گیرم بر نمی دارند. شما برگه مرخصی گرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
نه داداش عمراً بهت کسری بزنن این مدت عمر بر باد رفتس مگر اینکه کمپینی چیزی بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۰۰:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پسرم ۴اسفندرفته آموزشی جهرم تکلیف اونها چیه توروخداماروازنگرانی نجات بدید من یه مادردرمونده هستم توروخداکمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۰۰:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پسرم ۴اسفندرفته آموزشی جهرم تکلیف اونها چیه توروخداماروازنگرانی نجات بدید من یه مادردرمونده هستم توروخداکمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۱:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
این موضوع برا همم خوب نیس، من از دانشگاه انصراف دادم که زودتر برم و زودتر برگردم، آقا من مشکلی با ریسک مریض شدنم ندارم این دو ماه باعث از بین رفتن یه سال از برنامه ها و عمرم میشه، لطفا اگه میتونید اختیاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سربازانی که به مرخصی رفته اند تا خودشون رو به یگان هاشون معرفی کنن باید بعد عیدبرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
اینجوری که نمیشه
واسه اردیبهشت تراکم میشه
سربازهایی که اردیبهشت باید برن آموزشی رو معاف کنید یا حداقل آموزشی نروند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
تکلیف اونایی که اعزامشون اردیبهشت ۹۹ هست چی میشه؟
Netherlands
امین
۱۷:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا . احتمالا بره واسه تیر ماه و اعزامی های تیر ماه بره واسه ی شهریور ماه
آخرین اخبار