استفتاء مراجع و بهداشت محیط به غسل و کفن میت براثر کرونا

بنا به استعلام از مراجع و فقها و همچنین بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، غسل،نماز، کفن و دفن میت براثرکرونا با شرایط خاصی باید انجام شود.

علی حسنی مدیر بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:مواردی که بر اثر ویروس کرونا، فوت می شوند تمامی مراحل از غسل و کفن تا دفن میت، جهت پیشگیری از ویروس کرونا به اطرافیان باید با شرایط خاصی انجام پذیرد.

او تصریح کرد: میت براثر کرونا ابتدا در بیمارستان داخل کاور گند زدایی می شود سپس بسته بندی می شوند و داخل ماشین های مخصوص گذاشته می شوندو بعد به آرامستان انتقال داده می شوند.

مدیر بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بعد از انتقال به بیمارستان و پس از اعمال شرعیه که گویا در این مورد هم باید با شرایط خاصی باشد، هنگام دفن میت با آهک و مواد ضدعفونی کننده دفن می شوند.

حسنی افزود: همراهان متوفی باید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله و حریم را تا میت حفظ کنند.

حجت الاسلام سید علی امینی درخصوص استفتاء مراجع در مورد غسل و کفن میت براثر کرونا گفت: بر طبق استفتاء مقام معظم رهبری، مجردابتلای به این بیماری موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود؛ بنابراین با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی هر چند با صرف هزینه باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

 او ادامه داد: در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، باید به صورت ارتماسی، غسل داده شود و در صورت عدم امکان غسل، با دست میت، میت را به ترتیب، بدل از غسل با آب و سدر، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص، تیمم داده و حنوط کنند و هر چند از روی لباس کفن کرده و دفن نمایند.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
واای خب دیگه باید تشییع جنازه رو هم لغو کنن.. آدم توی رو بایستی میره