قیمت هر بشکه نفت برنت به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسید

با وجود تصمیم اوپک برای کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای عرضه جهانی نفت، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت  به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی‌ها در مورد تقاضای نفت جهانی و کاهش رشد اقتصادی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از عدم موافقت تولیدکنندگان غیراوپکی با کاهش بیشتر تولید نفت بالا گرفته است، قیمت نفت امروز شاهد افت حدوداً یک‌درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۵۲ سنت رسید.


بیشتر بخوانید:کاهش تولید اوپک و متحدانش باید تشدید شود


سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه گروه اوپک پلاس را برای کاهش ۱.۵ میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود تا پایان سال ۲۰۲۰ تحت فشار قرار داد. این اقدام در آستانه نشست روز جمعه گروه اوپک پلاس در وین صورت گرفت.

به‌گفته وزرای نفت عضو اوپک، انتظار می‌رفت دولت‌های غیراوپکی با کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید موافقت کنند، اما روسیه و قزاقستان گفته‌اند هنوز با کاهش بیشتر تولید موافقت نکرده‌اند و این مسئله ریسک شکست همکاری‌ها برای تقویت قیمت نفت را که از سال ۲۰۱۶ بین اوپک و متحدانش شکل گرفته بیشتر کرده است.

برخی تحلیلگران انتظار دارند مسکو در نهایت با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار