ضرورت توجیه مردم درباره کاهش تجمعات

فرماندار اصفهان گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش تجمعات و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان اصفهان، با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص روش‌های پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا، اظهار داشت: بر این اساس، اطلاع رسانی لازم با هدف آموزش به گروه‌های مختلف جامعه در زمینه پیشگیری از این بیماری و رعایت نکات بهداشتی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر ضرورت توجیه مردم درباره کاهش تجمعات، افزود: مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش تجمعات و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.

او با تاکید بر همکاری تمامی اصناف بویژه رستوران داران، تالار‌ها، باشگاه‌ها، استخر‌ها و ...، اظهار داشت:تمامی این گونه اماکن بایستی در راستای مقابله با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن نسبت به تعطیلی تا پایان این بیماری اقدام نمایند و دستگاه‌های نظارتی مکلف به بازرسی هستند.

سیستانی با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های مختلف با مراکز بهداشت و درمان به منظور ریشه کن کردن این بیماری، تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف شهرستان با همکاری مراکز بهداشت و درمان نسبت به استقرار میز سلامت در ورودی ادارات و تعیین رابط سلامت، اقدام و وضعیت بهداشتی و سلامت مراجعین را حتی الامکان کنترل کنند.

او افزود: از ظرفیت هلال احمر و بسیج در امور مختلف و از ظرفیت شهرداری‌ها در تبلیغات شهری به منظور اطلاع رسانی به مردم و همچنین ضد عفونی کردن معابر، شهرها، پایانه‌های مسافربری و اتوبوس‌های شهری، استفاده گردد.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: اقدامات لازم پیرامون گندزدایی و ضد عفونی کردن تمامی مؤسسات و مراکز آموزشی و مساجد باید در دستورکار دستگاه‌های ذی ربط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم نباید به شایعات موجود توجه کنند، تصریح کرد: مردم نباید به شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی درباره این بیماری توجه کنند و مطمئن باشند که مسئولین بیشتر از آنان به این موضوع حساس هستند.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه مردم باید برای کنترل این بیماری، آرامش خود را حفظ کنند، افزود: مردم باید از هرگونه اضطراب به دور باشند، زیرا نشاط و امید، از عوامل مؤثر در مدیریت و کنترل این بیماری است.

او تصریح کرد: مردم در صورت هرگونه مشاوره و راهنمایی درباره بیماری کرونا می‌توانند با سامانه ۳۱۱۳ تماس گرفته و سئوالات خود را از کارشناسان مربوطه بپرسند.

سیستانی بر لزوم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها نیز تأکید کرد و گفت: نانوایان باید ضمن توجه به نکات بهداشتی و تعامل با مراکز بهداشت، میز‌های خود را ضد عفونی کرده و از گرفتن وجه نقد از شهروندان اجتناب کنند.

فرماندار اصفهان در خصوص سفر‌های نوروزی نیز عنوان کرد: امسال به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، شهرستان اصفهان میزبان میهمانان نوروزی نخواهد بود و خدماتی نیز در این خصوص به مسافران نوروزی ارائه نمی‌گردد.

او با اشاره به اهمیت محدودیت برگزاری نماز‌های جمعه و جماعت، افزود: ائمه جمعه و جماعات به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، نسبت به محدودیت و یا عدم برگزاری موقت نماز‌های جمعه و جماعت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سیستانی بر لزوم برخورد جدی با محتکران اقلام بهداشتی، تأکید و خاطرنشان کرد: احتکار اقلام بهداشتی مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و دستگاه قضایی با جدیت با این افراد برخورد خواهند کرد.

فرماندار اصفهان با تاکید بر ارزیابی فعالیت‌های این ستاد در راستای پیشگیری و مقابله موثر با بیماری کرونا در سطح شهرستان، از پیش بینی کمیته‌ای به منظور ارزیابی فعالیت دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و شهرداری‌ها به منظور رفع واقص و تقویت نقاط مثبت عملکرد این ستاد خبر داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.