استخدام ۲۰ هزار پزشک و پرستار در ایتالیا برای مقابله با کرونا + فیلم

شورای وزیران ایتالیا برای مقابله با بیماری کرونا دستورالعمل استخدام فوری ۲۰ هزار پزشک، پرستار و نیروی متخصص بیمارستانی را تصویب کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، گسترش پر شتاب ویروس کرونا در ایتالیا، نظام درمان و بهداشت این کشور را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

کمبود پزشک و کادر بیمارستانی و همچنین کمبود تجهیزات ایمنی پزشکی در بیمارستان‌ها به ویژه ماسک و عینک حفاظتی از جمله دغدغه‌های مسئولان ایتالیایی است. شورای وزیران ایتالیا جمعه شب به منظور مقابله با بیماری کرونا دستورالعمل استخدام فوری ۲۰ هزار پزشک، پرستار و نیروی متخصص بیمارستانی را تصویب کرد. در همین حال وزیر دادگستری ایتالیا هم از تعطیلی دادسرا‌ها خبر داد.

دولت ایتالیا همچنین به علت کمبود تخت بیمارستانی مجوز خرید هتل را برای بیمارانی که باید در قرنطینه و تحت مراقبت پزشکی باشند، صادر کرد.

در همین حال اتریش با وجودی که در منطقه شنگن قرار دارد، اما کنترل بهداشتی در مرز مشترک خود با ایتالیا را برقرار کرده است.

در ایتالیا هم اکنون ۱۲ شهر در شمال این کشور به ویژه در استان لومباردیا که شهر میلان مرکز آن است در قرنطینه هستند و دولت اعلام کرده در حال بررسی گسترش آنچه مناطق قرمز نامیده می‌شود، است.


بیشتر بخوانید: ویروس ترس خطرناک‌تر از ویروس کرونا + فیلم 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار