تقسیم بندی جغرافیایی آبادان و خرمشهر جهت گندزدایی و ضدعفونی معابر

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از تقسیم بندی جغرافیایی آبادان و خرمشهر جهت گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی با هدف تقسیم وظایف نهادهای متولی این امر ،خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی با عنوان تقسیم بندی جغرافیایی آبادان و خرمشهر جهت گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و انتشار سریع آن در کل دنیا، یکی از راه های پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی و محیطی است.

او ادامه داد: آموزش های مربوط به بهداشت فردی روزانه از طریق جراید، فضای مجازی و متولیان امر اطلاع رسانی می شود و مردم شخصا باید این نکات را رعایت کنند؛ اما در خصوص بهداشت محیط، نظیر بازارها، معابر عمومی و بطور کلی محیط هایی که انسان با آن سرو کار دارد، تنها از طریق گندزدایی و ضدعفونی در ابعاد وسیع می توان از گسترش ویروس جلوگیری کرد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در همین راستا و از روزهای ابتدای شیوع بیماری گروه های مختلفی اعم از سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری ها، سپاه، پالایشگاه، حوزه علمیه، بسیج، دانشکده علوم پزشکی و… در حال فعالیت بودند.

طمیمیان پراکندگی و موازی کاری را نقص این خدمت رسانی عنوان کرد و افزود: با تمام تلاش هایی که طی این مدت انجام شده اما در جاهایی مدیریت کار نواقصی داشت که با حضور همه متولیان امر برای برطرف نمودن مشکلات و تسهیل در کار، تقسیم بندی وظایف برای هر ارگان و نهاد انجام شد.

او مشخص شدن هر منطقه و متولی آن در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را حاصل این نشست  عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیم گیری جمع در حوزه شهرستان آبادان مقرر گردید؛ منطقه یک برعهده شهرداری، منطقه دو برعهده سپاه و بسیج، منطقه ۳برعهده سازمان منطقه آزاد اروند و منازل سازمانی برعهده پالایشگاه باشد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین اضافه کرد: محدوده شهری خرمشهر نیز به دو قطب شمال و جنوب تقسیم شد که منطقه شمال برعهده شهرداری و سپاه، جنوب برعهده سازمان منطقه آزاد اروند و بندر خرمشهر و گندزدایی و ضدعفونی جزیره مینو نیز کلا برعهده سپاه خرمشهر خواهد بود.

شایان ذکر است نظافت عابربانک های هر دو شهرستان بر عهده سپاه، اتوبوس رانی ها بر عهده شهرداری ها و راه آهن خرمشهر با سازمان منطقه آزاد اروند می باشد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند؛ نظارت، مدیریت و تایید کننده نهایی این پروژه را با دانشکده علوم پزشکی آبادان دانست و افزود: تلاش شد در این نشست با تقسیم بندی انجام شده، هر ارگان وظیفه اش را بداند و بر اساس آن اقداماتش را انجام دهد.

دیروز نشستی  با حضور نمایندگانی از دانشکده علوم پزشکی، سازمان منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، سپاه، شهرداری، ستاد عتبات، بسیج و کلیه دستگاه هایی که در پروژه گندزدایی معابر عمومی شهرهای آبادان و خرمشهر جهت مبارزه و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس سهیم هستند، برگزار شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.