اختصاص ۳ میلیارد ریال برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی مددجویان اردبیلی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل از اختصاص ۳ میلیارد ریال برای تامین اقلام بهداشتی و درمانی مددجویان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسین نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳ میلیارد ریال برای تامین اقلام ضروری بهداشتی و درمانی مددجویان با توجه به شیوع ویروس کرونا تخصیص یافته است.

او بیان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار با اولویت خانواده‌های دارای بیماری خاص، صعب‌العلاج، زمین‌گیر، سرطانی، زنان باردار و شیرده و سالمندان با سرانه ۴۰ هزار تومان، از این امر بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل افزود: ۱۱۵ مددکار از طریق تماس تلفنی و آموزش‌های از راه دور به خانوار تحت حمایت توصیه‌های لازم بهداشتی را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه کرده‌اند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه سلامتی و بهداشت خانوار تحت حمایت از اهمیت بسیار بالایی برای امدادگران کمیته امداد برخوردار است، گفت: به لحاظ شیوع ویروس کرونا، از همان روز‌های ابتدایی مددکاران خانواده با تماس تلفنی و از طریق آموزش‌های از راه دور تلاش کردند تا نکات مهم و توصیه‌های بهداشتی لازم را به مددجویان ارائه کنند.

او گفت: با اشاره به اینکه ۱۱۵ مددکار به شکل مستمر جویای احوال مددجویان اردبیلی هستند، بیان کرد: ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که رسیدگی به مشکلات درمانی، دارویی و بهداشتی آن‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه مراقبت و نگهداری از بیماران زمین‌گیر تحت حمایت که دچار بیماری‌های حاد تنفسی هستند از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: مددکاران موارد ضروری و نکات بهداشتی را به خانوار تحت حمایت ارائه کرده‌اند تا با کمک اعضای خانواده مشکلی برای این بیماران پیش نیاید.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در کنار وسایل ضروری زندگی، نیازمند اقلام بهداشتی هستند، بیان کرد: از خیران و نیکوکاران خواستاریم با کمک‌های خود یاری‌رسان این نهاد در تامین دارو و وسایل مورد نیاز بیماران تحت حمایت باشند.

او با بیان اینکه خیران می‌توانند به منظور رفع مشکلات درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت در قالب «طرح شفا» کمک‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند، گفت: مشارکت هر چه بیشتر نیکوکاران در این طرح می‌تواند روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع داده و موجب بهبودی و سلامتی آن‌ها شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل به خدمات پزشکان نیکوکار و درمانگاه‌های طرف قرارداد با این نهاد اشاره کرد و افزود: بسیاری از خدمات پزشکان خیر و مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه به بیماران تحت حمایت ارائه می‌شود.

حسین نژاد با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت به خصوص بیماران صعب‌العلاج و سرطانی استان اردبیل هستیم، اعلام کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۱*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست بیماران تحت حمایت برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.