آیت الله اختری:

«حسین شیخ الاسلام» جزء بنیانگذاران ارتباطات خارجی ایران بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: «حسین شیخ الاسلام» آگاه به دیپلماسی و جزء بنیانگذاران ارتباطات خارجی ایران بود.

«حسین شیخ الاسلام» جزء بنیانگذارن ارتباطات خارجی ایران بودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام دیپلمات سابق کشورمان امروز به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مرحوم شیخ الاسلام را فردی متواضع و فروتن توصیف کرد و گفت: مرحوم فردی آگاه بود که تمام توان خود را در پیش برد سیاست خارجی کشورمان فعالیت می کرد.

او خاطرنشان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی با درگیری های بوجود آمده بین جنبش امل با فلسطینی ها، مرحوم شیخ الاسلام سه ماه تمام برای حل مسئله فلسطینی ها و لبنانی ها تلاش کرده و سه ماه تمام با نمایندگان برخی دیگر از کشور ها جلسات را پیگیری می کرد.

آیت الله اختری گفت: حمایت از مقاومت و پشتی بانی از حزب الله از دیگر زمینه های فعالیت های حسین شیخ الاسلام بود، امروز حزب الله با درایت رهبری و شجاعت دبیرکل حزب الله دارای قدرت فراوانی است و باید بگویم که مرحوم شیخ الاسلام هم به عنوان حامی حزب الله فعالیت داشت، نسبت به مقاومت فلسطین و مبارزه علیه آمریکای جنایت کار همچنین اسرائیل کودک‌کش نگاه عمیقی داشت و دنبال گسترده تر شدن این مبارزه بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه تمام گروه‌های مقاومت فلسطین به طور پیوسته با شیخ الاسلام در ارتباط بودند، افزود: حسین شیخ الاسلام حتی از کارهای خود می گذشت تا به امور مقاومت بپردازد.

او گفت: تدین، باور و ایمان شیخ الاسلام از دیگر خصوصیت او بود. مرحوم نذر کرده بود که قبل از نماز جماعت باید نمازی بخواند. دعاها و زیارت های متعدد او همواره  انجام می شد، شیخ الاسلام  جزء بنیانگذاران ارتباطات خارجی ایران با همه دنیا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار