در خانه ماندن بهترین راه مقابله با ویروس کرونا

فرماندار خوشاب گفت: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب با بیان اینکه بهترین راه مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است، گفت: با همت تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و دیگر ارگان ها، فضای همدلی و همراهی نسبت به قبل در کل کشور به ویژه در این شهرستان بیشتر شده و این مهم برای عموم مشهود است.

او ادامه داد: از مسئولان و مردم انتظار داریم موضوع را جدی بگیرند تا با مدیریت درست و به موقع به نقطه بحرانی نرسیم، با توجیه کردن افراد لازم نشود با روش‌های تند و قهری بخواهیم شرایط را کنترول کنیم.
 
فرماندار خوشاب گفت: بخشداران به موضوع ورود پیدا کنند و تیم‌های پیشگیری از شیوع ویروس را در تمام شهر‌ها و روستا‌ها تشکیل دهند، با افرادی که در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر مخصوصاً در مناطقی که مرکز شیوع این ویروس است، صحبت کنید که سفر نکنند و در خانه بمانند.

خدمتگزار افزود: طی جلسه‌ای ستاد پیشگیری از کرونا که در سبزوار داشتیم، مقرر شد غربالگری و شناسایی افراد را در ورودی‌های حوزه کنترول علوم پزشکی این شهرستان داشته باشیم.

او تصریح کرد: سه نقطه‌ی ورودی به سبزوار در خوشاب واقع شده است، روستای دهنه شور، پیچ آبروان و روستای بلقان آباد هم از سمت نیشابور نقاط ورودی هستند که قرار است تیم‌های برسی و شناسایی و غربالگری در آن‌ها برای کنترل ورود و خروج مستقر شوند.

فرماندار خوشاب گفت: در این ایام و ایام عید باید از تجمع افراد به هر عنوان در هر مکانی جلوگیری شود، شرایط و امکانات شهرستان به گونه‌ای نیست که بتوانیم تمام افراد را پوشش دهیم، لذا باید به عموم مردم آموزش‌های لازم داده شود، بنر‌های تبلیعاتی و پوستر‌ها هرچه زودتر تهیه و در تمام نقاط عمومی شهر و روستا نصب شود تا با رعایت نکات بهداشتی زنجیره‌ی انتقال این بیماری را قطع کنیم.
 
خدمتگزار افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در صورت نیاز با همکاری بخش خصوصی ورود پیدا کنند و در حد توان اماکن عمومی و پر تردد را ضد عفونی کنند، همچنین دستورالعمل‌های مشخص شده برای اماکن مختلف، جهت اطلاع و پیشگیری در تمام نقاط لازم باید نصب شود و دستگاه‌هایی که جامعه هدف دارند مانند جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش به هر طریقی،" پیامکی، نصب پوستر و بنر " اطلاعات و نکات لازم را در اختیار عموم و جوامع هدف خود قرار دهند.

او ادامه داد: در روستا‌ها از ظرفیت روحانیون  استفاده کنید، بعضی از روستا‌ها با قم، تهران و شهر‌های دیگر ارتباط دارند، با افراد در حد امکان و توان ارتباط گرفته شود که سفر نکنند و اگر در صورت ضرورت سفر کردند، با بهداشت و تیم پزشکی هماهنگ باشند، اطلاعات لازم ساعت حرکت، ساعت ورود به شهرستان و تعداد و سلامت افراد با دقت بررسی شود، برای مدت محدود لازم زیر نظر و تحت شرایط خاص باشند تا در صورت بروز و رویت علائم بیماری بلافاصله اقدامات اولیه برای انتقال و کنترول انجام شود تا به موضوع و بحرانی تبدیل نشود.
 
فرماندار خوشاب گفت: متاسفانه فضای مجازی باعث شده تا اعتماد مردم با مسئولان در بحث آمار و ارقام از بین برود، ولی واقعیت این نیست که عنوان می‌شود، از مجامع بین‌المللی هم به کشور آمدند و گفتند که ایران بسیار خوب و شفاف عمل کرده و از مردم تقاضا داریم با اعتماد به مسئولان در کنترل شرایط همکاری کنند.

خدمتگزار افزود: تمام هیئت امناء مساجد توجیه شوند، در حد امکان از تجمع در مساجد جلوگیری شود، و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت در خوشاب خطاب به مسئولان گفت: کارگروه بهداشت امنیت غذایی در شهرستان تشکیل شود، برای خرید ملزومات بهداشتی ادارات ورود پیدا کنند تهیه کنند و در اختیار پرسنل قرار دهند.

او با اشاره به اهمیت و استقرار ادارات مخصوصا در این گونه شرایط گفت: همکاران ما در اداره صنعت و معدن هم با پیگیری مستمر، در شهرستان مستقر شدند، از ظرفیت این عزیزان هم استفاده شود و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را باهم داشته باشند برای کنترل به موقع شرایطی که در آن هستیم و بزودی شاهد استقرار اداره تامین و اجتماعی هم خواهیم بود.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.