استاندار خوزستان:

مردم از سفر کردن پرهیز کنند/تدابیر مهمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است

استاندار خوزستان از ایجاد تدابیر مهم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و از مردم خواست تا از سفر‌های غیر ضروری پرهیر کنند.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در پی آن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از مردم تقاضا داریم تا حد امکان خروج از خانه را کاهش داده و سعی کنند کار‌های خود را با توجه به تسهیلات جدید که فراهم شده به صورت آنلاین و از راه دور انجام دهند.

او با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص مرگ عده‌ای از افراد به دلیل مصرف الکل افزود: توصیه می‌شود که حتما از الکل برای ضد عفونی کردن استفاده شود. هر چند شستن با آب و صابون در اولویت است، اما اگر در دسترس نبود استفاده از الکل بلامانع بوده و آنچه ایجاد مشکل می‌کند، نوشیدن آن است. افرادی که در این مورد توزیع کننده بودند، دستگیر شده و در صورت تکرار نیز برخورد قاطع خواهد شد. زیرا با هیچ کسی در زمینه حفظ جان شهروندان مسامحه (آسان برخورد کردن) نخواهد شد.

شریعتی در خصوص جلسات شورای تامین استان بیان کرد: نتیجه این نشست‌ها نیز درخواست از مردم ایران برای سفر نکردن به خوزستان در ایام نوروز است. ما ضمن تشکر از مردم برای یاری رسانی به استان در مواقع بحرانی، اکنون از آنان تقاضا داریم برای سلامتی خود از سفر کردن پرهیز نمایند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مسیر‌های ورودی و خروجی به استان با استقرار نیرو‌های بسیج، نیرو انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر به صورت جدی و شدید کنترل خواهند شد و به صورت ویژه نیز یکایک افراد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول اذعان داشت: قرار است آرامستان‌ها تا پایان فروردین ماه بسته باشند. همچنین مرکز‌های خرید در بعضی شهرستان‌ها تعطیل شوند. تالار‌ها برای برگزاری تمام مراسمات شادی، فرهنگی، مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند. مهمانسرا‌های ادارات هیچ خدماتی را ارائه نمی‌دهند. شهرداری امکان استقرار چادر‌ها را در پارک فراهم نمی‌کنند و تمامی پارک‌ها شب‌ها تاریک و روزها نیز تعطیل هستند. آموزش و پرورش و هیچ دستگاه دیگر نیز حق تسهیل اقامت را برای افراد نمی‌تواند فراهم کند.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: تاکید ما بر آن است که حتی مسافرت‌های درون استانی نیز انجام نشود، تا تردد به حداقل برسد. قرار است برای برخی از شهر‌ها تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود. هرچند تاکنون توانسته ایم موارد ابتلا به کرونا را کنترل کرده و مبتلایان هم اکنون در حد استاندارد هستند که این امر جز با همراهی و خود مراقبتی ویژه مردم صورت نگرفته است و اگر ذره‌ای غفلت شود می‌توان با یک آتشفشان مواجه شد؛ لذا از مردم تقاضا می‌شود دید و بازدید نکنند و در خانه بمانند.

او در ادامه بیان داشت: قطار اندیمشک به درود به مدت یک هفته تعطیل شده و قطار‌های ورودی و خروجی به اهواز قبل از حرکت باید گند زدایی شوند. به همه دستگاه‌ها نیز دستور داده شده تا برای شیوع هر چه کمتر ویروس کرونا ورود کنند و قاطعانه برخورد شود. تلاش می‌کنیم این شرایط را پشت سر گذاشته و به شرایط عادی بازگردیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.