مشارکت چهار میلیاردی دوستداران میراث‌فرهنگی در تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: انجمن‌های میراث‌فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی در تربت حیدریه، چهار میلیارد ریال کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: برای اولین بار در کشور خییری نیک اندیش و دوستدار میراث‌فرهنگی کشور، هزینه تهیه پرونده ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی و انجام مطالعات ژئوفیزیک محوطه‌ای در تربت حیدریه و زاوه را متقبل شده است.

او تصریح کرد: مرمت و ساماندهی آثار تاریخی رباط علیا، رباط لاری، سرای امین، مقبره لاری و رباط میاندشت، حسینیه برس نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال مرمت و ساماندهی است.

رییس میراث فرهنگی و صنایع گردشگری تربت حیدریه در ادامه گفت:حمایت بخش خصوصی نیز از هنرمندان صنایع دستی منطقه تربت حیدریه و زاوه درقالب خرید تجهیزات و ابزارآلات رایگان و هزینه آموزش و حتی پیش خرید محصولات صنایع دستی نیز قابل توجه بوده است.

علی محمدی افزود: با حمایت ویژه فعالان حوزه گردشگری و بخش خصوصی چاپ بروشور و کتابچه‌های معرفی تبلیغاتی، برگزاری تور‌های رایگان گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی از دیگر حوزه‌های مشارکتی این اداره بوده است.

 شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری که ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام// ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.