رئیس دادگستری شهرستان سیروان؛

از تجمعات دوری کنیم/خطر شیوع کرونا جدی است

رئیس دادگستری شهرستان سیروان گفت:با شرکت نکردن در سر مزار جمعه آخر سال، مراسمات عروسی و عزا و چادر نزدن در طبیعت از شیوع این ویروس ناخوانده جلوگیری کنیم.

از تجمعات دوری کنیم/خطر شیوع کرونا جدی است

عابدین کوهی رئیس دادگستری شهرستان سیروان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام با اشاره به اینکه مراسمات عروسی، عزا و چادر زدن در طبیعت انتقال شیوع کرونا را افزایش می‌دهد، گفت : با شرکت نکردن در سر مزار جمعه آخر سال، مراسمات عروسی و عزا و چادر نزدن در طبیعت از شیوع این ویروس ناخوانده جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه آحاد مختلف جامعه می‌توانند با فرهنگ سازی صحیح، کرونا را به مجالس عروسی، عزا و ... دعوت نکنند، افزود: ویروس کرونا مهمان ناخوانده‌ای است که بدون دعوت وارد کشور شده است و اگر مردم رعایت کنند و در تجمعات شرکت نکنند و مسائل بهداشتی رعایت کنند، به یقین افراد به آن مبتلا نخواهند شد و مشکلات در این زمینه برطرف خواهد شد.

کوهی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به یقین مردم شهرستان سیروان با همکاری و همدلی خود در جهت سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش کرونا ویروس و توصیه‌های اکید متخصصان امور بهداشت و درمان را رعایت خواهند کرد.

رئیس دادگستری شهرستان سیروان با اشاره به اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، اظهار داشت: شیوع این بیماری جدی است و اگر مردم رعایت نکنند با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد که قابل جبران نخواهد بود.

کوهی با بیان اینکه چادر زدن در طبیعت این شهرستان بخاطر حفظ سلامت مردم، ممنوع می‌باشد، تصریح کرد: دادگستری این منطقه برای حفظ سلامت مردم هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد و با هر گونه تجمعات برخورد قضایی می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان سیروان با اشاره به اینکه ۱۱ راهکار طبق اعلام کارشناسان بهداشتی و درمانی برای شیوع این بیماری مناسب است، گفت: علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی فردی، مسائلی همچون تلفن همراه، دستگیره درب و پنجره، آشپزخانه، مهمانی‌ها و دیگر وسائل عمومی می‌تواند این ویروس را انتقال دهند که می‌طلبد مردم رعایت کنند تا خدای نکرده کسی مبتلا نشود.

رئیس دادگستری شهرستان سیروان گفت: برای غلبه بر کرونا، راهی جز کاهش تردد، کاهش مراودات، لغو سفر‌های شهری و بین شهری غیر ضرور و در خانه ماندن وجود ندارد، از آحاد مختلف جامعه انتظار میرود بخاطر حفظ سلامت خود و مردم رعایت کنند.

کوهی افزود: با یک ماه رعایت کامل میتوان از شیوع و ماه‌ها درگیر بودن با این بیماری جلوگیری کرد، اگر یک ماه بیرون نرویم بهتر است از اینکه شاید ماه‌ها مجبور باشیم رعایت کنیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.