برخورد قانونی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با افرادی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را نقض کنند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی امروز جمعه ۲۳ اسفند در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای بیمارستان‌ها و متخصصان عفونی، ضمن تشکر از تلاش این گروه برای بازگشت سلامت به جامعه، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه در هر شغل و حرفه‌ای مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

او با تأکید بر اینکه همه مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند، افزود: هدف اصلی در ابلاغ دستورالعمل‌ها، حفظ آرامش جامعه است، اما همواره تأکید بر رعایت نکات بهداشتی است.

معتمدیان بیان کرد: نصب بنر‌های مرتبط و اطلاع رسانی نکات و توصیه‌های بهداشتی از برنامه‌هایی است که به طور جدی از فردا دنبال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ازدحام جمعیت و شلوغی در برخی فروشگاه‌ها و مراکز فروش، اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، مدیران این مجموعه‌ها مکلفند ضمن اقدام به ضدعفونی مکرر محیط، دستکش یکبار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

او تصریح کرد: کمیته نظارت و بازرسی ستاد مدیریت کرونای استان، مجوز لازم برای برخورد قانونی با ناقضان قانون را دارد.

معتمدیان عنوان کرد: نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، اماکن عمومی و اماکن صنفی از این قاعده مستثنی نیستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه انجام می‌شود، گفت: تعیین ۹ گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس‌ها در محور‌های استان از مهم‌ترین اقدامات در راستای محدودیت تردد‌ها است.

 او افزود: اتوبوس‌های در حال گذر از محور‌های استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این ۹ مجتمع بین راهی را دارند.

معتمدیان بیان کرد: اتوبوس‌های درگذر، اجازه ورود به داخل شهر‌های استان را ندارند و به محض ترک هر مجتمع، فضا بلافاصله ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از اعمال این محدودیت‌ها، پیشگیری از شیوع بیماری کروناست، ادامه داد: نیرو‌های کنترل شرایط در ورودی و خروجی شهر‌های استان نیز استقرار یافته‌اند.

او اظهار کرد: کنترل دمای بدن و شرایط مسافران در ورودی و خروجی شهرها، مهم‌ترین هدف از استقرار این افراد بوده و افراد مشکوک با کنترل کامل برای بستری و شروع درمان به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

معتمدیان از تلاش استان برای تأمین اقلام بهداشتی گفت و یادآور شد: کمبود برخی موارد مانند ماسک متأثر از افزایش درخواست‌هاست که در تمام دنیا مشهود است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در توزیع اقلام بهداشتی اولویت‌هایی تعیین شده و بر این اساس کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در اولویت هستند و بیماران خاص در جایگاه بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار