افزایش آمار مسمومیت الکلی در بندرلنگه/ ۲ نفر فوت شدند و ۱۰ نفر بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش آمار مسمومیت الکلی در شهرستان بندرلنگه به ۱۲ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش آمار مسمومیت الکلی در شهرستان بندرلنگه به ۱۲ نفر خبر داد.

نوروزیان گفت: از شب گذشته تاکنون ۱۲ نفر در شهرستان بندرلنگه به دلیل مسمومیت الکلی راهی بیمارستان شدند که ۲ نفر از آن‌ها متاسفانه فوت کردند.

او با بیان اینکه متوسط سنی این افراد بین ۱۶ تا ۴۰ سال است، افزود: مصرف خوراکی الکل از هر نوعی، تاثیری در نابودی ویروس کووید۱۹ و ضدعفونی بدن ندارد.

نوروزیان گفت: متاسفانه این روز‌ها باور غلطی در برخی افراد شکل‌گرفته که تصور می‌کنند که مصرف ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می‌شود، در حالی‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعین دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در برخی بیمارستان‌های کشور، افزود: متاسفانه چیزی که این روز‌ها شاهدیم این است که عده‌ای تصور می‌کنند که، چون ویروس کووید۱۹ نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌کننده در بدن ایجاد می‌شود، در حالی‌که این یک باور و تصور غلط غیرعلمی و غیربهداشتی است.

نوروزیان با اشاره به عوارض خطرناک خوردن الکل متانول، گفت: مسمومیت با متانول می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جدی چشمی از تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی تا نهایتا درگیری‌های مغزی، کاهش سطح هوشیاری، کما و در نهایت مرگ بیمار شود.
او در پایان با تاکید بر این مساله که در شرایط فعلی همه بیمارستان‌ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، افزود: در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتار‌های غلط بی‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.