دستور اشرف غنی برای تشکیل کمیته ملی اطلاع‌رسانی درباره کرونا

رئیس‌جمهور افغانستان در حکمی دستور داد کمیته دولتی ارتباطات عمومی در این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تشکیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان با صدور حکمی دستور تشکیل کمیته دولتی ارتباطات عمومی برای ایجاد هماهنگی بیشتر در اطلاع رسانی، نشر پیام‌های صوتی، تصویری و نوشتاری و اطلاع‌رسانی ملی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را صادر کرد.

این در حالی است که «وحیدالله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد: با ثبت پنج مورد جدید بیماری کرونا در افغانستان، شمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ۱۶ نفر افزایش یافت.

هرات با ۱۰ بیمار در صدر استان‌هایی قرار دارد که دارای بیماران کرونایی است.

این ۱۶ نفر علاوه بر هرات در استان‌های سمنگان، بلخ، کاپیسا و دایکندی شناسایی شده‌اند.


بیشتر بخوانیدبسیج عمومی در لبنان برای مقابله با کرونا


دولت افغانستان در تازه‌ترین اقدام برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید-۱۹ گفت: همه مدارس و دانشگاه‌های این کشور با یک ماه تاخیر تا ۳۰ فروردین آغاز به کار خواهند کرد و هرگونه تجمع و برگزاری مراسم عروسی ممنوع است.

وزارت خارجه افغانستان نیز اعلام کرد تمام سفر‌های خارجی لغو و صدور ویزا برای شهروندان خارجی محدود شده و جلسات و کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شده از طریق ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

هچنین اشرف غنی در یک ویدئو کنفرانس با والیان چندین ولایت افغانستان خواستار آمادگی هرچه بیشتر در خصوص مبارزه با این بیماری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار