کلام امام صادق (ع) در مورد حکمت پروردگار و دانش آفریدگان

حدیثی از امام صادق (ع) در مورد حکمت پروردگار و دانش آفریدگان را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ما شیعیان خود را پیرو مکتب علوی میدانیم و باید در عمل نیز به بهترین وجه این اصل را به اثبات برسانیم و یکی ازبهترین راه‌ها عمل به توصیه‌ها و فرامین ائمه معصومین (علیهم السلام) است.

اهمیت حدیث در میان مسلمانان به صورتی است که که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.


بیشتر بخوانید: مهم‌ترین عامل در برکت مال از نگاه امیرمؤمنان(ع)


در ادامه حدیثی از امام صادق (ع) در مورد  حکمت پروردگار و دانش آفریدگان را مشاهده می‌کنید:

الإمامُ الصّادقُ علیه السلام:فإذا أرَدتَ أنْ تَعرِفَ سَعةَ حِکمَةِ الخالِقِ و قِصَرَ عِلمِ المَخلوقینَ فانْظُرْ إلى ما فی البحار مِن ضُروبِ السَّمَکِ، و دَوابِّ الماءِ، و الأصْدافِ و الأصْنافِ الّتی لا تُحْصى و لا تُعْرَفُ مَنافِعُها إلاّ الشّیْءَ بَعدَ الشّیْءِ، یُدرِکُهُ النّاسُ بأسْبابٍ تَحْدُثُ.
امام صادق علیه السلام: اگر خواهى که به گستردگى حکمت آفریدگار، و ناچیزى دانش آفریدگان پى برى، به انواع ماهیهاى دریا‌ها و جنبندگان آبى و صدف‌ها و دیگر انواع و اصناف جانوران دریایى بنگر که به شماره نیایند و منافع آن‌ها جز اندک، اندک شناخته نشوند، مردم در آینده با ابزار‌ها و وسایل نو پدید، به آن‌ها پى مى برند.
میزان الحکمه جلد سوّم
محمّد محمّدی ری شهری
صفحه ۴۵۹

؛

انتهای پیام/

برچسب ها: حدیث ، احادیث ، حدیث روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار