پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره پوشیدن دستکش ضروری است؟

اغلب افراد تصور می‌کنند با استفاده از دستکش می‌توانند از ابتلا به ویروس کرونا یا هر بیماری عفونی و مسری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به توصیه‌ی متخصصان و افزایش شمار مبتلایان به کوئید ۱۹، افرادی که بابت انتقال بیماری‌های عفونی نگران هستند، باید رعایت بهداشت شخصی و تنفسی و بهداشت دست را در اولویت قرار دهند. در خصوص دستکش‌ها باید گفت مانند پوست دوم هستند و تنها درصورتی از شما محافظت می‌کنند که آن‌ها را همانند دست برهنه به‌طور منظم بشویید یا عوض کنید.

عموم مردم در زندگی روزانه فقط کافی است تا به طور مرتب دست‌ها را بشویند. اما پرسنل پرستاری و درمان، افراد دارای تماس نزدیک، پرسنل امور حمل و نقل و دیگر کارکنان محل‌های پر رفت و آمد و شلوغ بایستی به منظور کاهش ریسک انتقال از طریق تماس از دستکش استفاده کنند.

اغلب افراد تصور می‌کنند با استفاده از دستکش می‌توانند از ابتلا به ویروس کرونا یا هر بیماری عفونی و مسری جلوگیری کنند در حالی که استفاده از دستکش تمام راه نیست.

البته نمی‌توان نقش دستکش به عنوان یکی از عوامل پیشگیرانه را نادیده گرفت، اما آنچه مهم‌تر از استفاده از دستکش است، طریقه و روش استفاده است.

اگر به شیوه و روش صحیح در استفاده از دستکش عمل نشود، خود دستکش می‌تواند بسیار خطرناک ظاهر شود و به عنوان عاملی برای سرعت بخشیدن به شیوع ویروس کمک کند.

به عنوان مثال افراد به اشتباه تصور می‌کنند که در زمان استفاده از دستکش می‌توانند همه چیز و هر کسی را لمس کرده و با همان دستکش به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ در صورتی که اگر بخواهیم به طور صحیح از دستکش به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده کنیم باید پس از لمس هر سطح و موادی دستکش‌ها را تعویض کرده و از برخورد دستکش با صورت جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، دستکش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
آخر ندونستیم استفاده از ماسک و دستکش خوبه یا نه هرکسی یه تزی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
طرف دستکش پوشیده به همه جا دست زده با همون چنان چشم هاشو میخارونه که انگار شسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
دستکش هیچ نقشی ندارد. با دستکش اگردست در جیبت کنی، جیب آلوده میشود. با دستکش اگر کارت از جیب برداری، کارت آلوده میشود. با دستکش اگر نان برداری، نان آلوده میشود. با دستکش به هر جا دست بزنیآ آنجا آلوده میشود.پس هیچ نقشی ندارد. ضمن این که بدون دستکش هم به هرچیزی می توانی دست بزنیو بعد دستت را بشویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا من خودم چند نفر را دیدم ک دستکش ب دستش داره قشنگ سر وصورتشو لمس میکنه بعد بهشون میگم چرا دستتو ب صورتت میزنی میگه دستکش دستمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
تنهاراه جلوگیری ازانتقال کروناازشهری به شهردیگرجریمه نقدی خودرهامیباشداگرجریمه ورود وخروج هرخودروباپلاک غیربومی هربا۲میلیون جریمه داشته باشدهمه سرجایشان ودرشهرشان ماندگارمی مانند.
آخرین اخبار