قصرقند برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته قصرقند با دمای ۳۳.۵ درجه سلسیوس برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: به طور کلی این روز‌ها اکثر شهر‌های استان جزو گرمترین شهر‌های کشور هستند برای نمونه در ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر قصرقند، شهر‌های راسک و دلگان با دمای ۳۳ درجه سلسیوس به دومین شهر‌های گرم کشور بودند.

او  ادامه داد: همچنین شهر‌های ایرانشهر، هیرمند، زابل، هامون و نیکشهر با دمای بیشتر از ۳۱ درجه سلسیوس جزو گرمترین شهر‌های کشور بودند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان وبلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی گرمای هوا همچنان تا دو روز آینده در سطح استان ادامه دارد، اما از روز یک شنبه روند کاهش دما در سطح استان حاکم می‌شود.

دیانتی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از اواخر وقت روز شنبه پیش رو یک سامانه بارشی به نسبت قوی استان را فرا خواهد گرفت که تمرکز بارش‌ها در نواحی مرکزی، جنوبی و سواحل استان خواهد بود.

او  اضافه کرد: با توجه به حجم بارش ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی سیلابی می‌شود که توصیه می‌شود از تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی نیز احتیاط شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار