مشخصات فنی نسل جدید iPad Pro منتشر شد

منابع تحقیقاتی جزئیات مشخصات فنی و نتیجه آزمایش‌های صورت گرفته بر روی نسل جدید آیپد پرو را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر ساخت نسل جدیدی از iPad Pro سرانجام در روز‌های اخیر توسط شرکت اپل تایید شد و این مدل‌ها قرار است در اندازه‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی تولید شود. اطلاعاتی که از این دستگاه‌ها منتشر شده حاکی از آن است که تراشه پردازنده جدید این دستگاه‌ها A12Z نام دارد. حالا منابع خبری اطلاعاتی از نتیجه آزمایش‌های انجام شده بر روی مدل ۱۱ اینچی این iPad Pro جدید را برای مخاطبین منتشر کرده‌اند. در این آزمایش‌ها در کنار نتایج نهایی مشخصات دستگاه نیز منتشر شده است.

جزئیات جدیدترین نسل iPad Pro

نامگذاری شرکت اپل ممکن است برای کاربران این شک را به وجود آورد که تراشه‌های پردازنده موجود در گوشی‌های آیفون ۱۱ از مدل‌های جدید آیپد پرو‌ها قوی‌تر باشد چرا که آیفون دارای تراشه پردازنده A13 است. اما نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که مبنای اعداد این نام‌گذاری‌ها قدرت پردازش آن‌ها نیست. گوشی آیفون ۱۱ یک پردازنده شش هسته‌ای A13 را در کنار کارت گرافیک چهار هسته‌ای به همراه دارد.

تراشه A12X که بر روی آیپد پرو‌های سال گذشته قرار گرفته بود پردازنده هشت هسته‌ای و کارت گرافیک هفت هسته‌ای را در خود جای داده بود. حالا نسل جدید iPad Pro هشت هسته پردازنده را با هشت هسته کارت گرافیک به خریداران پیشنهاد می‌دهد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته نمونه A12Z از تراشه‌های آیفون ۱۱ بسیار قدرتمند‌تر است. از دیگر مشخصات این دستگاه تست شده می‌توان به RAM شش گیگابایتی آن اشاره کرد که دو گیگابایت از مدل سال گذشته خود قوی‌تر است. نسل جدید آیپد پرو‌ها همچنین قرار است تا از جدیدترین سیستم عامل منتشر نشده اپل، یعنی iOS ۱۳.۴ بهره‌مند شوند.

مشخصات فنی نسل جدید iPad Pro منتشر شد

 گفتنی است؛ آیپد پرو تست شده از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت برخوردار بود. آزمایش‌های انجام شده نشانگر آن است که پردازنده جدید تقریبا با مدل سال گذشته iPad Pro در یک سطح قرار دارد، اما قطعه جدید قرار گرفته در کارت گرافیک افزایش قدرت ۹ درصدی را نسبت به گذشته با خود به همراه دارد.

با این که رقم منتشر شده از درصد رشد کارت گرافیک به نظر کم می‌آید، مدل سال پیش آیپد پرو همچنان یک قطب گرافیکی برای دستگاه‌های این چنینی به حساب می‌آمد. نتایج منتشر شده از این دستگاه امتیاز ۷۰۰۰۰۰ را نشان می‌دهد. با این که مقایسه امتیاز دریافت شده از دستگاه‌ها به دلیل وجود شرایط مختلف، زیاد منطقی نیست، این دستگاه در حال حاضر ۱۰۰۰۰۰ امتیاز از رقبای خود با سیستم عامل اندروید جلوتر است.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت از سامانه زنده آمار مبتلایان به کرونا رونمایی کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار