آمادگی همه دستگاه‌های مدیریت بحران سیستان و بلوچستان برای سیل احتمالی

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در برابر هر گونه سیل احتمالی در نواحی مرکزی و جنوبی این استان آمادگی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روح الله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها از اواخر امروز تا دوشنبه هفته آینده شاهد رگبار شدید باران و تگرگ و رعدوبرق، باد شدید تا خیلی شدید و گرد و خاک در ارتفاعات مرکزی، جنوب و سواحل سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اخطاریه جوی، تمامی ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده باش بوده و تمهیدات لازم را با تجربه سیل پیش رو اتخاذ کرده‌اند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از تردد‌های غیرضروری در محور‌های مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها ۳۰ تا ۵۰ و در برخی نقاط بیش‌از ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: مردم و مسوولان هشدار‌های هواشناسی را جدی گرفته و با توجه به حجم بارش‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی سیلابی می‌شود از تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی نیز احتیاط شود.

سیستان و بلوچستان با گستره پهن خود چنان شرایط جغرافیایی متنوعی دارد که در بسیاری از مواقع مخاطرات و بلایای طبیعی مختلفی را به یکباره از شمال تا جنوب خود تجربه می‌کند و اینبار نیز در معرض خطر سیل و توفان شن قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار