آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی جدید در استان احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان اظهارداشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و تا فردا شب به تناوب و با شدت و ضعف شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی آسمان استان خواهیم بود که علاوه بر ابرناکی، گاهی وزش باد شدید و نیز کاهش دما موجب بارندگی گاهی رعد و برق می‌شود.

او گفت: در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ و رخداد صاعقه دور از انتظار نخواهد بود، همراهی هوای سرد با این موج بارشی علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها در نواحی شمالی و شرقی با بارش برف همراه است.

مرادپور ادامه داد: از امروز غروب و تا فردا شب با توجه به مقدار بارش‌ها آبگرفتگی معابر، رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای انتظار می‌رود.

او با ببان اینکه این موج بارشی بتدریج فردا شب از روی منطقه خارج می‌شود افزود: روز دوشنبه بارش‌هایی بصورت پراکنده در نیمه شرقی استان را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: روز سه شنبه شرایط بارشی در سطح استان مشاهده نمی‌شود و طی روز چهارشنبه به دنبال حاکمیت شرایط ناپایدار علاوه بر افزایش ابر در برخی نقاط بخصوص نیمه غربی بارش‌هایی یصورت پراکنده رخ خواهد داد.

او افزود: از امشب و به ویژه برای یکشنبه شب و دوشنبه کاهش دما‌های شبانه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.