در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ملخ صحرایی در ایام نوروز مهار می شوند

میر گفت: هجوم‌های جدیدی توسط ملخ‌های صحرایی در ایام نوروز در استان‌های جنوبی که قطعا با ردیابی و کنترل آن‌ها را مهار خواهیم کرد.

آخرین جزئیات سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی/حجم بی سابقه آفت ملخ صحرایی طی ۲۵ سال اخیر در کشورهای آفریقایی/ ردیابی و کنترل علیه آفت ملخ صحرایی در ایام نوروز تعطیلی نداردمحمد رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا ۲۸ اسفند در سطحی معادل ۳۶ هزار و ۳۶۱ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۵ استان کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با ۱۸ هزار و ۵۴۳ هکتار بالاترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است، افزود: در سه استان دیگر حدود ۴ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است.


میر ادامه داد: وضعیت بارندگی، دمای هوا و وزش باد به گونه ای است که هجوم های جدیدی از آفت ملخ صحرایی در ایام نوروز در استان های جنوبی کشور خواهیم داشت که این موضوع موجب شده در این استان ها تیم ها آماده باش باشند.

ورود جمعیت میلیونی ملخ صحرایی طی روزهای آتی

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه بحث ردیابی، کنترل و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در نوروز ادامه دارد، بیان کرد: آمادگی از لحاظ ادوات و سموم در ۹ استان جنوبی همانند سال گذشته صورت گرفته و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی، ورود جمعیت های میلیونی ملخ صحرایی نشان می دهد که عملیات سنگین تری در خصوص مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی پیش رو داریم.

میر افزود: بنابر گزارش های فائو حجم آفت در کشورهای آفریقایی طی ۲۵ سال اخیر بی سابقه است که این امر نشان می دهد سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در کشور ما به بیش از یک‌میلیون هکتار می رسد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات علیه مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تصریح کرد: برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده به طوریکه اخیرا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور توزیع بین استان ها تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار