حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، راهی برای تحقق جهش تولید

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه های تحقق جهش تولید، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید گفت: در مسیر تحقق این شعار، باید امسال از شرکت‌های دانش بنیان حمایت بیشتری شود.

او با تاکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای علم و فناوری است، افزود: قطعا حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری برای جهش تولید مفید خواهد بود.

زاهدی تصریح کرد: زمانی که از جهش تولید گفته می‌شود، بدان معنی نیست که حتما باید یک کارخانه یا شرکت تاسیس کنیم و به تولید بپردازیم؛  بلکه می‌توان از طریق تولید ایده در شرکت‌های دانش بنیان، اشتغالزایی کنیم  و درآمد داشته باشیم.

او بیان داشت: در جهش تولید، می‌توانیم محصولات فناورانه داشته باشیم که این محصولات نیاز به کارخانه ندارند.

زاهدی با بیان اینکه جهش تولید یکی از ابزار‌های قدرت است و تمامی دستگاه‌های ذی ربط باید کار خود را برای تحقق آن  انجام دهند، گفت: جهش تولید یک پرش و جبران عقب ماندگی و مهم‌تر از همه نگاه ویژه به توان داخلی است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای جهش تولید باید در مقابل پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کرد، تاکید کرد: باید موانع تولید را درکشور برداریم که سنگ اندازی‌ها از جلوی سرمایه گذاران برداشته شود تا آن‌ها باخیال آسوده‌تر، سرمایه خود را وارد چرخه تولید کنند.

زاهدی با اعلام اینکه یکی از راه‌های دیگر تحقق شعار سال، مقابله با قاچاق کالا و ارز است، افزود: در این زمینه نیز باید دستگاه‌های اجرایی، قوه قضائیه و مجلس با هم فکری هم، تدابیری را بیندیشند.

انتهای پیام/ ب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار